Piri Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Det skal være likt! Også mellom barn og voksne! Hvis barn må ha lue på når det er kaldt, skal også voksne ha det. Er det ingen forskjell på barn og voksne lengre? Og blir man sinna nok er det helt ok å smelle en kake i hodet på noen. Hva pokker er det som skjer, egentlig? Har verden gått fullstendig fra konseptet? Hvor er julebodskapet? Hvor er julesangene? Og hvorfor en sjokoladekalender? Bare bråk og tull, hele greia. Blir spennende å se hva ungene lærer i morgen, ja.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 På en internasjonal barne tv messe var det svært delte meninger om Supershow. Det ble brukt som et døme på et ytterpunkt innen barnetv- anarki:)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 satt og så på en av disse barnekanalene for en stund siden. det var et monster som hadde bombekaster istedenfor arm. Så kom det en haug med zombier, som han kastet bomber etter. etterpå ble hånden hans om til en motorsag, og han sagde alle zombiene i to. Skjønner de ikke at det er små barn som sitter og ser på dette?
kua kalva,drektig igjen Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 her i huset så jeg meg nødt til å kjøpe amalies jul,lille likte ikke barnas supershow, å helt ærlig synes jeg det er bare bråk,hvor ble det av det som handler om jul????
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Savner barndommen MIN jeg.. Tenk om Daniel kunne fått de hyggelige minnnene ifh til julekalender enn det pjattet som er nå.. Jeg husker enda Amalies jul, skomakergata ++ Jeg likte aldri jul i blåfjell. Etter den kom på skjermen har det bare vært tull.. Syns jeg!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Nå så ikke jeg barne-tv i går og så ikke hele 2.desember heller,men av det som jeg har sett til nå,er ikke jeg imponert. Samtidig,synes jeg ikke det har tat slik av som det gjorde i fjor,der det de bannet og kranglet og truet med barnevernet og slåssing,ja jeg vet ikke hva. En ting vet jeg og det er at hvis ting ikke blir bedre på barnetv fronten ved juletider,når poden vokser opp,ja da kommer han ikke til å få se på det. Da blir det jul i skomakergata,amalies jul,jul i blåfjell. Jeg er veldig nøye på hva barna mine får se på,og slåssing,krangling og kriging,det skal ikke mine barn få se på i alle fall.
Blidmamma Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Pippi gjør også mye barn ikke får lov til, og hun har ikke respekt for voksne. Astrid Lindgren møtte masse lignende kritikk da Pippi-bøkene kom ut. Hun fikk bl.a. spørsmål om hva hun ville gjort hvis barna hennes begynte å oppføre seg som Pippi. Da svarte hun noe lignende "Du forstår vel at du ikke kan gjøre som Pippi, dumme unge" Poenget er vel at barn er ganske sofistikerte, de skjønner mye om regler, makt og autoriteter og de synes det er veldig gøy å leke med dem og sette dem på hodet. Pippi og barnas supershow gjør jo nettopp dette. Mine barn elsker programmet, og har ikke begynt å kaste kaker i hodet på noen ennå. Men jeg fikk forresten streng beskjed om å ta på meg lue i morges fordi jeg hadde vått hår....
Tante Blås Squaw Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Likte Carl-Bertil Jönssons Jul, jeg *mimre*
Carnivale Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Carl-Bertil Jonsons Jul går fortsatt på tv det, på julaften. Syns det virker som dere forherliger deres egne barndomsopplevelser, hele hurven. La ungene deres få SINE jule-opplevelser, ikke bare oppgulp fra da mamma og pappa var små! Det ER ikke så stas med Skomakergata lengre....
Storebror & Lillesøster Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 nei ingenting er som før,barne tv går litt over streken til tider,for noen uker siden stod,den erne programlederen og tok den andre på puppene,fysj. Jeg savner det gamle barne tv og de gamle kalendererne,jul i skomakergata,pernille og julestjerna(Mr.Nelson),den gyldne hale,amalies jul....
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Åja, vertshus den gylne hale var et herlig program. Lærte meg jo faktisk litt tegnspråk da... Jul i skomakergata var også bra. Men æ syns ikke den serien i fjor var så gal, og jul i Blåfjell er jo ungene tussete etter. Barnas supershow har æ aldri likt, bare bråk jo. Men tror nok ungene skjønner at de ikke skal drive å kaste kaker i hodet på folk... De er jo ikke dumme disse små!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Det som er viktigst for meg er at barnet mitt liker julebarnetv. Kanskje disse nye seriene gir like gode minner til dem som de gamle gjorde for oss. Kjenner jeg blir litt irritert når jeg leser all oppstandelsen om barne-tv, Linus i fjor, superjul i år. Mitt barn elsker begge seriene, og sannelig gjør ikke jeg det og! Synes de tar barna på alvor, og sier noe om tida vi lever i. Om moralen i dagens barne-tv er så dårlig så sett deg ned sammen barnet ditt og forklar det hva som er rett og galt da!
Lille Kolibri Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Heilt einig med blidmamma: ungane forstår at det er forskjell på voksne og barn! Dei ser humoren i at rollane vert bytta om, men det betyr ikkje at dei hermar oppførselen. Og ein del av dei tinga som er 'likt for alle' er faktisk eit godt stikk til oss voksne, syns eg. Det er ikkje alltid så gjennomtenkt kva barn 'skal' gjere... Eg syns barnas supershow (har ikkje sett superjul enda) er bra for litt større barn, jenta mi syns først no det er kjekt (snart 5 år). 1000 gangar bedre enn barne-tv a la pokemon!!! Men når det er sagt, klart det er ikkje perfekt, og det er alltid detaljar som kan rettast på.
Lille Kolibri Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Og forresten, jul i skomakergata er oppskrytt og kun gøy fordi vi har gode minner knytta til det...
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Mine barn liker barnas supershow godt. Jeg synes det er sjarmerende at det er barn som er programledere... Jul i skomakergata er koselig, men jammen har det gått ut på dato.
Evitamor Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Eier dere ikke humor? Er der bare gamle kjerringer her? HERREGUD, slutt å syt! La være å se da hvis det er så ille! Dere vet det er valgfritt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå