Gå til innhold

Noen som har født i badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer meg innom fra BiM jeg, kansje flere som kan svare her.

Jeg har vel så å si bestemt meg for å føde i badekar. Fikk veldig lyst til det etter at jeg så fødselen til Helene på nrk.no. Noen som, har født i vann å kan si litt om det?

Hvordan opplevdes det? Hva kan man få av smertestillende? Får man klyster på forhånd? Hvordan blir det med lokalbedøvelse og klipping? Lurer på alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte i badekar. Utrolig opplevelse. Fødte på ABC-Ullevål i april. Hadde en ganske rask fødsel fra start til slutt da (4 timer). Lå vel kanskje i karet i 15 min før snuppa så dagens lys.

Men iallefall, bare vannet var smertelindrende i seg selv. Siden jeg fødte på ABC, er det ikke noen form for medisinsk smertelindring der. Men kunne fått akupunktur hvis jeg ville. Jeg hadde en kjempe flink jordmor som hjalp meg under fødselen. Hun ba meg holde igjen på en pressrie og bare puste gjennom den istedet. Og siden jeg gjorde som hun sa, slapp jeg unna med et lite sting. Så mitt råd er og faktisk høre på jordmoren og hennes råd.

Kan anbefale vannfødsel på det sterkeste. Utrolig følelse og sitte oppi badekaret og bare se hodet på babyen. "Drukner ikke babyen??", smalt det fra meg når jeg så dette. Resten av kroppen kom på neste rie.

Så lykke til med vannfødsel!

Skrevet

såååååmisunnelig! Hadde store planer da jeg ble innlagt på storken. Ingen av planene mine skjedde slik jeg hadde håpet, sjefen ble tatt med vakum og jeg fikk en nyyydelig hardangersøm etterpå, men jeg fikk 40 minutter i badekar før den tid, som var smertelindrende og deilig før jeg fikk krampe i foten og vraltet meg ut av karet......

Skrevet

Dessverre ikke.

Men må bare si at du har termin samme dato som meg. For to år siden! :)

Åååå, rart å tenke tillbake på:)

Fødte den 05.jan jeg:)

Skrevet

Så morsomt, tiden går vel fort med små i huset:) Håper lillegutt kommer over nyttår også, så han slipper å bli yngst i klassen.

Skrevet

Åja! Den gjør det! :)

Den må nytes til det fulle!! :)

Skrevet

Jeg lå i badekar under hele åpningstiden, og jeg fødte i badekar.

Jeg lå altså der fra 15 til 20.30:))

Vann er smertestillende i seg selv. Jeg fikk inn en rutine ved at jeg gynget med setet frem og tilbake i vannet ved hver rie. Sammen med god pusteteknikk ga dette meg en herlig fødselsopplevelse.

Det skal sies at jeg var andregangsfødende, og nok derfor hadde det litt lettere enn første gang.

Skrevet

He he, hadde termin 2. januar i år (og fødte den 13...)

Hadde også lyst å føde i badekar på Storken, men det gikk så fort at det ikke var tid til noe annet enn å få gutten ut.

Ikke alltid så lett å planlegge en fødsel på forhånd =)

Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Jeg var førstegangsfødende og hadde tenkt å føde i badekar da jeg hater alt som heter nåler og sprøyter, så da tenkte jeg at badekar det er tingen for meg siden det er litt smertestillenmde i seg selv.Og det var det!

Jeg la meg i badekaret når jeg kom på sykehuset og lå vel der i ca 4 timer.Det var kjempe deilig å ligge der.

Vannet mitt gikk i badekaret og de oppdaget at det var misfarget slik at da kunne jeg ikke føde i badekaret likevel.Ble lagt i senga og gutten vår var ute etter ca 1 time med pressing. Ble til slutt klipt da siden det tok over 1 time uten at han kom ut.

Men jeg anbefaler absolutt badekar, kjempe deilig:-)

Av smertestillende er det kun akupunktur du kan få om du ønsker å føde i vann.

Lykke, lykke til :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...