Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har vel så å si bestemt meg for å føde i badekar. Fikk veldig lyst til det etter at jeg så fødselen til Helene på nrk.no. Noen som, har født i vann å kan si litt om det? Hvordan opplevdes det? Hva kan man få av smertestillende? Får man klyster på forhånd? Hvordan blir det med lokalbedøvelse og klipping? Lurer på alt!
phantomet Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Hei, Jeg har født i badekar to ganger, og anbefaler det på det varmeste!!! Jeg fødte ved ABC og der får man ikke annen form for smertelindring enn akupunktur event. saltvannspapler. Vannet virker beroligende og smertelindrende i seg selv, og man er lettere mobil pga vannet. Et tips er å ta med en sklimatte dersom man skal føde i badekar, slik at man har feste og klarer å balansere kroppen under riene og utdrivningsfasen. Dette stiller de ikke med på føden, pga infeksjonsfaren ved gjentatt bruk, men om du kjøper en helt ny som du skyller før bruk er det genialt. Det var en utrolig sterk og intens opplevelse å føde i vann, og selv få ta imot babyen...Anbefales! Jeg håper på plass ved ABC denne gangen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå