Gå til innhold

Hvordan er det å ha lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man veldig høy feber?

Hoster man masse?

Piper det i brystet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen piping her, men jeg hostet utrolig mye og hadde høy feber. Men verst av alt var det å føle at noen satt oppå brystkassen min. Jeg hadde problemer med å puste. Har hatt mange forskjellige forkjølelser og influensa, men lungebetennelse var noe helt annet. Det var liksom ikke tvil at det var noe annet. Kjente også smerte i ryggen (pga.lungene).

Skrevet

Takk for svar. Mistenker at sønnen min har det, han er bare 2 år så han kan ikke svare på hvor han har vondt og sånt. Men han hoster masse mer enn vanlig og har hatt feber siden torsdag. Ikke andre symptomer

Skrevet

Kommer an på typen. Ved vanlig lungebetennelse er høy feber og piping i brystet typisk, med atypisk - mycoplasma-pneumoni - kan det være bare hoste og litt dårlig form generelt.

Skrevet

Min sønn hadde også lungebetennelse da han var 1,5år. Jeg fikk kontaktproblemer med han og visste da at dette ikke var noe bronkitt.

Han klaget også at det var vondt når jeg strøk han over ryggen. Ikke pga. ryggproblemer, men pga lungene. Best med en legesjekk spør du meg.

God bedring!

Skrevet

Dei hører det med ein gong hvis du tar han med til legen for å lytte på han hvis det er vanlig lungebetendelse. Hvis du legger øre ditt på bringa så kan du av og til også høre at det surklar for det samlar seg vann i lungene.

Mycoplasma som er nevt over har eg hatt og eg var i fin fin form, ingen feber og sliten var eg ikkje. Men gud som eg hosta, såg jo mannen med jåen bare eg tenkte på å hoste!! Nå gjekk eg lenge da for eg var jo ikkje dårlig, så eg utvikla kikhoste også.......... 3uker før eg var til legen og 1uke å vente på blodprøve svar..........4uker så fikk eg penicilin. Det går over tenker eg da, men det er med meg sjav for eg føler jo om formen er god el ikkje. Med ungane så er lunta kortare og eg tar heller ein tur for mykje enn ein for lite. Dei har hosta veldig i periodar og når det ikkje gjer seg så syns eg det er greit at ein lege lyttar litt på dei.

Ta med deg ungen din og reis til legen ein tur du....

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...