Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Er i uke 35, og jeg (eller rettere sagt mannen...) har fortumlet konstatert at den harde, faste livmortappen har forsvunnet... Den er langt kortere enn vanlig og helt myk. Kan noen berolige meg og si at det ikke behøver å bety noe som helst? Er litt nervøs her nå, skulle gjerne gått de siste ukene for babyens skyld...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 kan man kjenne tappen inni skjeden??
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Ja det kan du - men ikke noe vits å drive å kjenne etter oppi der om man ikke har gjort det før og vet hvordan den normalt føles ut. (hvis man har kjent på den før vil man kunne kjenne tydelig forskjell når man modnes.)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Hehe, der sier du noe... men det har jo ikke skjedd noe annet, så jeg er litt flau for å ringe om en sånn liten bagatell;-) Kanskje jeg skal ringe helsestasjonen i morgen og høre? Selv om det er et rart spørsmål. Og ja, man kan kjenne det, men tror det varierer veldig fra person til person. For mitt vedkommende har den alltid vært ganske lett å kjenne, så det er derfor vi la så godt merke til forandringen. Kanskje det er helt vanlig at den blir bløt på slutten av svangerskapet, bare at ikke alle merker det? HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Det er helt vanlig at den blir bløtere på slutten - og når kynnerne går over til rier vil den avkortes og tilslutt avflates/forsvinne (blir åpning istedet). Syns du skal snakke med jordmora i morra og kanskje be om råd:-) Du begynner jo å nærme deg termin så det e rjo helt ok at du begynner å gjøre deg klar, din heldiggris! Jeg har ennå mange uker igjen. Utålmodig:-) Mvh anonyme som har svart overnfor:-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Ja, kanskje jeg skal gjøre det! Du får ha lykke til du også, jeg kjenner følelsen av at tiden sneeegler seg av sted, så sånn sett er det jo flott at det begynner å modnes litt... Bare det ikke går for fort, for babyen ligger ikke med hodet ned ennå, så det hadde vært godt å få noen uker til. Får se hva jordmor har å si. HI:-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Ingen spørsmål er for dumme eller er "bare bagateller" - husk det! Bedre å ringe en gang ekstra enn å la være å spørre om noe som viser seg å være noe! :-) Ring i morra du. Det hadde jo vært fint om babyen hadde fått snudd seg - og blitt enda litt tyngre før den kommer:-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 For å oppdatere: ringte jordmor i dag, og hun var like mye i stuss som jeg. Det sies jo at det er et tegn på at fødselen er nært forestående, men det trenger ikke være det heller... Men i og med at 34 uker er passert, så var det ingen fare på ferde. Jeg skulle bare være kjapp med å ringe dersom det kom blodblandet utflod eller regelmessige kynnere, siden vi vet at livmorhalsen er relativt moden. I tilfelle det er andre som lurer på det samme, så var det i alle fall det rådet jeg fikk. I mellomtiden ler mannen rått av den manglende livmorhalsen, og lurer på hvem som har stjålet den... Festlig fyr, gitt,-) HI
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Hvordan kjentes din ut før da? I begynnelsen av svangerskapet kjente jeg at den var hard og knudrete i midten og langt nede. Nå er den bare en liten myk klump helt innerst. hmmm. Har veldig mye regelmessige kynnere men de pleier å stoppe opp.
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Ser jo nå at du har beskrevet den :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå