Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Når flytter dere barna på eget soverom?? Er det noen som alltid har hatt babyen på eget rom?? Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre jeg har en liten gutt på 8uker som nekter og sove i sengen sin og lurer på om det kan være fordi han ligger for nærmt meg.. Må altså ha baggen på vognen oppi sengen hans og lukke over taket da sover han rommet vårt er for lite til at jeg kan sitte han litt vekk fra sengen vår.. Noen som har noen gode tips til meg?? Hva burde jeg gjøre??
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Når han er så liten trenger han nærhet, og syns kanskje senga blir litt stor etter å ha vært vant til en trang mage så lenge Vi måtte også bruke vognbagen slik som dere. Hva er problemet med det? Han samsovet også endel, noe jeg syns var ok. Jeg syns selv det er for tidlig å legge en 8 uker gammel baby på eget rom... Og jeg tror ikke han våkner pga lukta av deg.
LRMG Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg synes absolutt du skal la ham sove hos deg, jeg. Han er altfor liten til å sove alene - det er viktig for dem å høre lyder, kjenne lukten, høre pusten din osv. Da føler han seg trygg. Jeg har min ved siden av meg i senga - da sover han som en stein og våkner bare så vidt for å spise. Og da blir det jo mye mer søvn på meg også!
selma07 og engel Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Gutten din sier jo bare at han savner mamman sin, og at han trenger nærhet! Han er jo så liten enda, at det fortsatt er kaldt og litt skummelt i den store verden!! Det er viktig ålage et lunt lite rede til han, og gradvis venne han til å ligge der! Det er ikke mye sammenhengende søvn man får i begynnelsen med liten baby.. og sånn er det bare. Jeg synes at du burde ta signalene fra sønnen din, og gi han nærhet når han trenger det!! Når han blir større kan dere lage rutiner osv for søvn. Han trenger mamman og pappan sin!! og ikke å bli flytta bort, da blir hanbare enda mer redd... Mitt barn sin oldefar fortalte at han satte kurven med yngste datteren i andre enden av huset da hun var baby og gråt.... da fikk han jo sove, og han mente at datteren som nå er 39 år ikke hadde tatt noenskade av det... grøsser bare jeg tenker på det!! STakkar lille jente!!! Lykke til til deg;o) det er bra godt å få en liten baby inntil seg om natta!! Samsoving er koselig og bra for babyen tror jeg:o) Samtidig som man jobber med at de skal sove hos seg selv også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå