Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 At jeg slapp å sy etter fødselen? Ser jo at det er mange som har blitt sydd feil o.l. og det må jo være grusomt å bli plaget med underlivet på denne måten. Alle jeg kjenner som har fått barn i det siste har hatt fødsler som jeg vil kalle ekstremt tøffe i forhold til min. Jeg var så heldig å komme fra det med noen skrubbsår. Bare lurer på om det er jeg som er "unormal" eller om det er andre som har vært like heldige med sine fødsler?
velsignet med to Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Jeg måtte sy et par-tre sting etter fødselen, men jeg vil kalle meg heldig likevel. Bortsett fra at fødselen min var veeeldig lang, var det en kjempefin opplevelse, og jeg har ikke vært plaget med noe i ettertid, ikke engang kjent noe til stingene de første dagene (de sier jo at det svir når du tisser).
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg måtte bli lappet sammen kirurgisk etter min første fødsel. Ved fødsel nummer to tok de ingen sjanse og det ble keisersnitt. Revnet mye ved førstemann, men vil ikke kalle meg uheldig. Har ikke hatt noen problem i ettertid og sitter igjen med to herlige barn - så ja...jeg er like heldig som deg:) .....men forstår jo egentlig hva du mente da..... Jeg var heldig i en uheldig fødsel.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Jeg slapp denne gangen, etter ekstremt dykrig hjelp fra jordmor på når jeg skulle presse og holde igjen, samt det finske håndgrepet. Fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 jeg har fødd to ganger med 13 års mellomrom og min første fødsel var forferdelig. eller ... det var helt til jeg leste fødselspapirene. jeg hadde en enkel fødsel. smerter regnes jo ikke som komplikasjon... neste fødsel jeg visste mere hva jeg gikk til og hadde lest om hvordan man kan jobbe med kroppen, hadde jeg som deg, en helt greitl. vil ikke si smertefri (jeg fikk jo ikke noe smertelindring) men hadde født igjen uten å grue meg denne gangen. kunne jo ikke vente 13 år til (av naturlige årsaker) jeg måtte sy, men det gikk også helt greit. men jeg tror vi skal kalle oss litt heldige ja!
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Revnet bra pga at mini måtte røskes ut med vakum i hui og hast (lav puls...) så legen ville ikke klippe. (Hørte ene JM spørre om de skulle klippe, men da sa legen at "det er det ikke tid til" og røsk så var ungen ute!). Det har gått helt fint i ettertid, så jeg vil ikke kalle meg selv uheldig. Hadde i bunn og grunn en veldig fin fødsel jeg, kanskje bortsett fra siste kvarteret...
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Alle som kan få barn er vel egentlig kjempeheldige! Flott at alle her forsto hva jeg mente da
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Jeg slapp også helt å sy... Hadde bare en liten rift, så jordmor sa det ikke var nødvendig. Veldig, veldig glad for det... Hadde også finsk jordmor som tok i mot barnet. Var en over her som nevnte det...
Amanda- Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 jeg fikk bare noen små rifter.. en mild grad 1 som de kaller det....men følte meg mør banka i noen dager etterpå.. hehe... bare tenker på de som hele mellomkjøttet forsvinner på...uff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå