ApriIbaby Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 tenkte å lage en selv i moregen. Er litt lei posemat.
Sentralstøvsugeren Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Jeg sverger til Toro posene. Har ved flere anledninger servert både Spansk gryte og TIka Masala med megaskryt!
ApriIbaby Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2007 Tenkte jeg skulla la være å bruke pose jeg da *S* Har tatt opp biff fra fryseren ( husket ikke hva slags kjøtt det var - trodde det var grytekjøtt....nå vet jeg at det ikke var det :-/)
skråll Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Ta hakkede hvitløkstomater i en kjele. Stek sopp, squash, løk,paprika. Ha i kjelen. Stek kjøttdeig og ha i tomatpurre....litt vann. Ha det i kjelen. Krydre litt med salt, pepper, paprikapulver......to buljongterninger og en dash med creme fraish,,,,,,,,,,,,,, snavel snavel.............
Tommage♀♂ Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Biffkjøtt egner seg bra til Stroganoff! Namnam, ååååå, det vil jeg lage en dag! 4 Porsjoner Ingredienser: * 800 g biffkjøtt i strimler * 1 stk. hakket løk * 2 ss smør til bruning * 1 ts salt * ½ ts pepper * 2 ss tomatpuré * 100 g frisk sjampinjong * 1 dl kjøttkraft * 2 dl seterrømme * 4 ss lettrømme * 4 skive syltede rødbeter * 4 skive sylteagurk i skiver Slik gjør du: 1. Skjær kjøttet i store strimler, (0,5 x 6 cm). Brun kjøtt og hakket løk i smør. 2. Legg kjøttet over gryte og tilsett salt og pepper. Tilsett tomatpuré. Skjær sjampinjong i skiver og ha denne over i gryten. Tilsett kraft og rømme og la retten koke noen minutter. Jeg liker den best med ris og salat, men det skalvel egentlig være potetstappe til. For andre gryteretter kan du jo se her: http://matprat.no/soketreff.aspx?fritekst=gryterett
Tommage♀♂ Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Æææææh... Nå var jeg snar til å lime inn oppskrifta her ser jeg... Jeg bruker kun vanlig lettrømme, og sløyfer både sopp, sylteagurk og rødbeter, og så har jeg hvitløk i!
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Matprat har så mye annet digg med biff enn gryter... Mmm, sjek ut biff i form eller biffsmørbrødene! Uuuuh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå