Gå til innhold

Valp 8 uker gies bort :(


nuttegull:)

Anbefalte innlegg

Vi har fått oss ei lita valpejente (blanding),å lillegutt på 2 storkoser seg med henne,å hun er helt nydelig,men så kom onkelbarnet til samboer som jeg er dagmamma til sånn av og til på besøk,å da viste det seg at hun var veldig allergisk :( å da må jeg selfølgeli velge bort hunden,men håper jeg finner et godt hjem til henne.

 

det har ringt mange fra hønefoss,andenes å mange andre plasser som er så langt unna at vi må sende henne,å vi har ikke bil til å få kjørt henne noen plass engang.

 

 

 

Vi bor i Narvik,å hvist det er noen (hundeglade) som ikke bor så langt unna som kunne tenke seg en liten vofse,som kanskje har mulighet til å hente henne også,så hadde jeg blitt så glad =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er den ungen da? Er ikke værre enn at det går ann å ta medisiner de dagene hun skal til dere da. Er veldig mange ikke-allergikere som overdriver det å ha allergi så til de grader! Har hund vi, selv om jeg er kjempeallergisk. Jeg tar medisiner hver dag, og hadde ikke byttet bort hunden, samme om datteren min hadde blitt allergisk heller, finnes jo så mange gode medisiner nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,vil ikke ha dyr hvist noen av barna blir syke :( vi skal heller få oss gullfisk,for guttungen er så glad i fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er flott gjort å tenke på onkelbarnet jeg :)

 

Har allergi selv,og det er ikke så lett som bare å ta en allergipille så merker jeg ikke noe til det ..

 

Håper dere finner et godt hjem til vofsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt overasket.. Syns grunnen din for å gi bort hunden er litt tynn.

Men for all del, håper noen vil gi den lille valpen deres ett nytt og godt hjem. Tror den ikke vil få det bra hos dere når du tar så lett på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Lizzy og lille Natty. Må si det høres ut som denne hundeanskaffelsen var lite gjennomtenkt. Joda, hadde skjønt det om det var ditt eget barn som utviklet allergi etter en stund ( går ut fra at man ikke skaffer seg dyr ungen er allergisk mot). Er nok av hunder som omplasseres av diverse grunner, men en valp på 8 UKER ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det er trist jeg.. hadde skjønt hvis det var dems egne barn men f.eks. jeg var allergisk mot hest/hund etc men allikevel klarte jeg ikke la være å styre med de (alt for glad i dyr) og man vokser som regel sånn allergi av seg. Hadde mange fugler,en hund og holdt på med hest siden jeg var 4 år.. stoppet det meg? nei.. Men når det er ei som kommer sjeldent på besøk ...den var litt tynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok ikke helt som du tenkte å ha valp. Men det er jo bare å sende han videre. Altfor enkelt og synd det finnes mange som er slike som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg og min familie er ute er hund.

Noen spørsmål.

blanding mellom?

hvordan er den mot små barn?

Når må den være henta?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvårlig talt damer! Det var da ikke maken på dritt som skulle dette ut av noen i dag. HI prøver jo å gjøre det rette å gi bort hunden til noen som er glad i hunder, og som ikke bor langt vekke slik at hunden får minst mulig påkjenning av flyttingen.

 

Dette med alergi kan være så mangt, er enig i at det finnes mange liksom-alergikere der ute, men det finnes også dem som VIRKELIG ikke kan være i nærheten av pelsdyr. Min mor har asmatisk alergi og får rett og slett ikke puste dersom hun er i nærheten av pelsdyr. Har opplevd hennes anfall en del ganger og det er skikkelig skremmende. Ender alltid med ambulanser og innleggelser.

 

Uansett, poenget mitt er: Hvorfor er det nødvendig å gå til angrep for noe slikt? Greit hun burde vel kanskje sjekket opp i dette tidliger men det sier hun jo selv også, skjønner ikke agresjonen. GOD JUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva HI, jeg synes du har en kjempeflott tankegang!!! Det er utrolig stort av deg å ta hensyn på denne måten. Og jeg er heller sjokkert over kommentaren over her at det er veldig mange ikke-allergiske som overdriver dette med allergi!!! Bullshit!! Både jeg og barnet mitt har allergi, og gjennom hele mitt liv har ting alltid vært omvendt! INGEN som ikke har allergi selv forstår hvordan det er å faktisk være allergisk. Og som Wenchepia over her sier, det er faktisk ikke slik det fungerer at man bare kan ta en tabelett å så kjenner man ingenting. Så HI, skulle ønske at flere var som deg jeg!!

 

Og sånn til opplysning, en allergipille fungerer kun optimalt ved kontinuerlig bruk, men man skal aldri utsette seg selv unødig for allergener man ikke tåler.. Spesielt ikke barn, av den grunn at dem faktisk kan vokse det av seg ved å holde seg unna ting/dyr/mat dem ikke tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at folk (inkl. meg selv) reagerer svært negativt. Det er så utrolig mange valper/voksne som gis vekk/omplasseres. Mye av ymse grunner. Må si det jeg reagerer mest på er valpens alder. Hunder er leveringsklare rundt 8 uker +/- !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,beklager at det tok så lang tid før jeg svarer:)

 

Først vil jeg bare takke:

 

*juddellihuddeli

*Fushli♥

*Wenche Pia og Tone Lisetuppa

for at dere kommer med støttende ord :) var jo ikke meningen at dette skulle bli noe tull.

 

Jeg er dagmamma til jenta av og til,men hun er jo hær veldig ofte på besøk,å hun er det eneste barnet sønnen min leker med om dagene så jeg er veldig glad for at hun kan komme å være hær.

Vi var nesten sikre på at alle i familien tålte hund,å at hun skulle få en slik reaksjon av hunden trodde vi jo ikke.

 

Hun har vært hær på besøk 2 ganger etter at hunden har kommet for å være sikker på at det er den hun er allergisk mot.

 

Jeg kan nesten ikke ha hunden når hun ikke kan komme på besøk,å medisiner har hun masse av fra før av,men de nyttet ikke hær.

 

 

For dere som lurte på hva slags hund det er så er mamman til hunden importert fra Russland og er en blanding av Chow-Chow og Eskimo (polarhund,tror det er Alaskan Husky)

 

Pappan til valpen er mikset av Hege Ingebrigtsen har en utrolig løpsstyrke. Blandingen er Alaska Husky, men mest Pointer og Vorster. Han er utrolig snill. Moren er mere vaktsom og sier ifra når det kommer besøk. Begge hundene veier ca 25 kg.

 

http://www.zett.no/sm%C3%A5tt_og_stort.html?objectId=1135624

 

hær er siden på zett.no å dær er også bilder av foreldrene til valpen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...