mayaya Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Vi er 2 voksne på julaften. Men i tillegg skal vi stor lunsj 1. juledag med masse folk.. Greit å ha litt varmmat til de som vil det.. Vi er da ca 14 pers tror jeg, mest voksne. Men altså kun som tillegg, ikke middagsrett. Hvor mye kjøper jeg??
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Til middag sier de at man skal beregne ca 500 gram ribbe pr pers. Når du skal ha til lunch så vil jeg vel tippe at det klarer seg lenge med rundt 300-350 gram pr pers...?..
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 ...eller sikkert 200 gram... Sikkert mye annet godt på et slikt lunchbord også... ;o)
mayaya Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2007 Oi, det blir mange kilo ribbe :-p Hvor mye kan man steke av gangen da?
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 En vanlig familieribbe ligger jo fra 2,5 kg og oppover... Beregner du 200 gram pr pers, inkl til det dere spiser til middag så blir det 200 gram til 16 pers... ikke sant? Det er altså 3200 gram, 3,2 kg... En helt normalstor familieribbe (den med kotelettkammen på) Satser du på en ribbe rundt denne vekten så skulle du vel ha rikelig til en middag for to og lunch for mange... )
mayaya Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2007 Jeppers, jeg tenkte på rundt 4 her... Men får den plass i ovnen? Jah, heelt fersk i julelageselv-spillet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå