Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Begynner å bli litt bekymret. Hun har hatt diare, hostet og vært forkjølet i 3-4 uker. Diaren er det litt til og fra med. Hun har hostet til hun kaster opp flere ganger. Tok henne til lege i går, men prøvene viste ingen infeksjon, han trodde det kunne være astma og ga oss astmaspray, men det er jo umulig å få i henne (har babyhaler). Jeg tror dessuten ikke at det er astma...... Huff, i går og i dag har hun vært så slapp, spiser lite og er utilpass...Ikke så forkjølet lenger, men har diare.. Gir henne så mye drikke som mulig, men hun spiser lite..... Noen forslag? Hun holder på å få jeksel, kan det ha noe sammenheng ?
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Mine tips når det gjelder medisin på babyhaler, er å holde ungen fast. Dersom de griner får de i seg medisinen uansett. Jeg ville gitt astmasprayen en sjanse... Høres brutalt ut, jeg vet det.... Men etterhvert lærer de seg at det ikke nytter og at det er bedre å samarbeide. Har hun hatt feber? Har de tatt Crp? Med et så langt sykdomsforløp vil jeg mistenke lungebetennelse. Bakteriell eller viruslungebetennelse.. Ville kanskje fått tatt et røntgen av lungene hennes for å sjekke. Kanskje hun bør få en pencillinkur? Mat- la hun spise det hun har lyst på. Is, chips, godteri. Samme hva, så lenge hun får i seg noe Drikke. Her er det viktig å følge med hvor mye hun får i seg. Er det under 500 ml er det fare for at hun kan bli dehydrert. Tegn på dette er innsunkne øyne, tørr hud, mindre urin. Gå til legen igjen og si at dette ikke kan fortsette. Be om en grundigere utredning! Lykke til og god bedring til lillejenta
strikkballen Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Uff, dette høres ikke så bra ut, signerer på innlegget til supermamma under. Har hun feber? Astma gir langvarig hoste, men ikke diare. Lungebetennelse eller bronkitt høres kanskje mer sannsynslig ut, og jeg ville absolutt tatt henne med rett til legen og insistert på grundig sjekk. Det er ikke alltid lungebetennelse vises på CRP-måling (hvis det er atypisk eller viruslungebetennelse), det har jeg selv erfart - og da er det bare pencillin som hjelper. Dersom det er astma, så fungerer babyhaler "bra" - men barnet må desverre holdes fast, og når de er så små begynner de naturlig nok å skrike. Da får hun medisinen i seg, men det er slitsomt og forferdelig for mammaen:( - har en del erfaring med dette etterhvert (selv om vår lille gutt nå er er blitt så stor at han samarbeider om å ta medisinen og alt går mye lettere!) Lykke til - og - mye bedre å gå for ofte til legen for å forlange grundig sjekk - er nå mitt motto. Klem
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Takk for svar ! I kveld har hun også kastet skikkelig opp, ser ut som det er omganssyke på toppen, ingen slim, bare maten som kom opp. Jeg får holde henne fast for å få henne til å ta Ventoline. Skjønner at hun ikke psuter automastisk i denne maska, ser litt skummel ut for en liten frøken kan jeg tenke.. Hun har ikke feber og det er tatt crp prøve av henne, denne var negativ. Men jeg vil nok ta henne med til fastlegen for en grundigere undersøkelse. Ups...500 ml, tror ikke jeg har fått i henne så mye, hun tar bare en slurk nå og da, har prøvd med eplejuice og farris blandet. Må kjøpe annen drikke i morgen........
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 hun har nok forresten fått i seg 500 ml, gått og tatt noen slurker mesteparten av dagen (iflg.pappan som er hjemme i pappapermisjon heldigvis;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå