Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Vi har begynt med maisgröt (1 uke) men virker ikke som om han liker den, eller kanskje jeg innbiller meg det, litt vanskelig å vite.. Tenkte å kjöpe en annen type imorgen og pröve en ny.. Er det okej å bytte? Må vi starte tilvenninga på ny? Kan man bytte litt fra en type til en annen? Og når begynte dere med 2 måltider til deres 4 mndr gamle babyer?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Begyndte med maisgrøt da vesla var 5mnd.. første uke bare noen skjeer på kvelden, 2 uke fikk hun også smake middag. ja det er viktig å la babyen få smake så mange forskjellige.. litt kjekkere for hver dag som går fremover.. hun er i dag 7mnd og vi bruker maisgrøt enda, da blander jeg 2-3 sorter pulver i grøten....
nenja Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Dersom du ammer er det veldig greit med grøt man ikke trenger å blande med mme, Begge mine har likt Nestle Havregrøt ris-hvete. Blandes med kokende vann. Tar litt fruktpure oppi eller ved siden av også jeg, så blir den litt søtere. Prøvde Småfolk sin grøt også, men den ville ikke tuppa ha (jeg synes også den smake rart...)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 her likte snuppa våres best havregrøt ris-hvete, likte ikke maisgrøten. Men hun vil bare ha havregrøten hvis jeg putter oppi en dæsj fruktpurre med gulerot og potet oppi. Skulle egentlig ha litt fruktpurre oppi i stede, men samboeren blanda feil etter og ha lest feil på pakka. Det falt i veldig god smak her i hvertfall;P Prøvde med litt fruktpurre oppi å, i håp om at detta skulle være virkelig snadder. Men grøten kom ganske fort i retur;)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Vi prøvde maisgrøten først, i ti dager, men han nektet å spise den. Byttet til Sinlac og den likte han etter bare noen få dager. Blandet også litt fruktpuré sammen med grøten.
Lillegutt og jeg Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Vi veksler mellom ris-grøt og mais-grøt fra nestle som jeg blander med mm. De dagene jeg ikke får pumpet melk på morgenen til grøten, blir det ris-hvete grøten fra nestle. Alle 3 grøt-typene går ned "på høykant", men jeg vil påstå at risgrøten er hakke bedre enn maisgrøten her hos oss. Vi blander også litt fruktpure i ris-hvete grøten da den ikke "smaker" noe særlig i utgangspunktet. Lykke til!
Mia_I Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Her var det også havregrøten med ris-hvete fra Nestle, allerhelst med litt fruktpure, som smakte best. Den havregrøten fra Småfolk kom rett ut igjen!
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Sinlac har veldig mye sukker i seg, så det er sagt, derfor har vi alltid kokt grøt selv. Ellers slår jeg er slag for Helios sine grøter!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Vi har bare proevd maisgroet saa langt, og lille Anna elsker den!
Mamma til to gulljenter Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Vi brukte Sempers Risgrøt med banan da snuppa begynte med grøt. Den er faktisk ikke så verst. Synes mange av grøtene smaker så rart. I tillegg skal denne bare blandes med vann, og ikke mm eller mme, noe som gjør det mye enklere - synes jeg i alle fall da. Kjøper den i Sverige.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 MIn likte heller ikke maisgrøten så vi byttet til den som heter mild havregrøt, den sluker hun:) Det gikk helt greit for oss å bytte, måtte ikke begynne på nytt men prøv deg fram, det er nopk best:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå