Gå til innhold

Så lang tid!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ennå ikke kommet så langt som til søknadsprossessen (ennå ikke sikre på om vi ikke kan få egne barn). Men i følge avisa er det over 1års på å få behandlet en søknad om adopsjon i kommunen der vi bor. og skal man så vente kanskje 2år + på å få tildelt et barn.... Er bikket 30 og blir jo "gammel og grå" hvis vi må gjennom dette....

 

Frustrert prøver :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Mitt råd er: SØK! Vi sendte søknad for 35 måneder siden, og fikk i går beskjed om at søknaden var godkjent av sosialkontoret og videresendt til BUFETAT - som sikkert kommer til å bruke et halvt år på å (evt) godkjenne oss! Dette går så tregt at vi har rukket å få et eget barn i mellomtiden! (Men vi bor i den bydelen i Oslo med sosialkontoret med lengst ventetid i hele landet!). Hvis vi blir godkjent av BUFETAT er det sikkert 3 år mer venting før vi kanskje får et barn! Frustrerende når man vet om fulle barnehjem rundt omkring i verden! MEN: det er bare å gå i gang, kanskje sosialkontoret ditt er raskere enn vårt - og 30 er ingen alder. Jeg bikker snart 43 - og føler meg sprek som en loppe! (enda sprekere enn før jeg fikk barn!). Få ut fingern! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Gudameg! 35 månender, du mener altså 2 1/2 års behandlingstid hos kommunen? Er det mulig....Jeg syntes det gikk tregt med 1/2 år:-)

Hva skjer videre med dere nå da? Ble du gravid - og la prossessen på is ? Kommer dere fortsat ttil å adoptere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...