Gå til innhold

Så lang tid!

Anbefalte innlegg

Vi har ennå ikke kommet så langt som til søknadsprossessen (ennå ikke sikre på om vi ikke kan få egne barn). Men i følge avisa er det over 1års på å få behandlet en søknad om adopsjon i kommunen der vi bor. og skal man så vente kanskje 2år + på å få tildelt et barn.... Er bikket 30 og blir jo "gammel og grå" hvis vi må gjennom dette....

Frustrert prøver :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136204436-s%C3%A5-lang-tid/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Mitt råd er: SØK! Vi sendte søknad for 35 måneder siden, og fikk i går beskjed om at søknaden var godkjent av sosialkontoret og videresendt til BUFETAT - som sikkert kommer til å bruke et halvt år på å (evt) godkjenne oss! Dette går så tregt at vi har rukket å få et eget barn i mellomtiden! (Men vi bor i den bydelen i Oslo med sosialkontoret med lengst ventetid i hele landet!). Hvis vi blir godkjent av BUFETAT er det sikkert 3 år mer venting før vi kanskje får et barn! Frustrerende når man vet om fulle barnehjem rundt omkring i verden! MEN: det er bare å gå i gang, kanskje sosialkontoret ditt er raskere enn vårt - og 30 er ingen alder. Jeg bikker snart 43 - og føler meg sprek som en loppe! (enda sprekere enn før jeg fikk barn!). Få ut fingern! Lykke til!

• 3 måneder senere...

Gudameg! 35 månender, du mener altså 2 1/2 års behandlingstid hos kommunen? Er det mulig....Jeg syntes det gikk tregt med 1/2 år:-)

Hva skjer videre med dere nå da? Ble du gravid - og la prossessen på is ? Kommer dere fortsat ttil å adoptere nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...