Gå til innhold

Ped.ledere her med eget barn / egne barn i "din" barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er utlyst stilling i barnehagen der sønnen min går, og minstemann skal begynne der til høsten, - en fantastisk bra barnehage, men er litt usikker på å søke på grunn av rollekonflikt mor/pedagog - både med tanke på personalsamarbeid og overfor egne barn...

Noen som vil dele erfaringer med å jobbe i samme barnehage som egne barn går i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikkje erfaring selv, men vil bare sei at i vår barnehage jobber det 5 mødre og 2 bestemødre. Det er 4 avdelinger, med 2 storebarn og 2 småbarn. 1 mor har fødselspermisjon, 3 jobber på samme avd som barnet og 1 på ein anna avdeling. Det fungerer veldig fint i vår barnehage, og barna går like greit til anna personalet som til sine mødre.

Eg ville tatt ein prat med bestyrer i barnehagen, og hørt om dette. Dei har kanskje erfaring fra tidligere med akkurat dette. På ein måte ville det jo blitt litt lettere for deg, med tanke på at du allerede kjenner personalet/ barnehagen/ barna. Blir jo ikkje heilt ukjendt.

Uansett lykke til! :-)

Skrevet

Jeg har jobbet i samme barnehage som barna mine og det var der flrere som gjorde. Barn reagerer så forskjellig på det å se mamma i barnehagen og likevel ikke alltid kunne være sammen med henne. Det er noe som går seg til og kan bli riktig så koselig. Det er utrolig tidsbesparende ifht levering og det er også veldig trygt å vite hvem barna dine er sammen med hver dag. Jeg hadde absolutt gjort det igjen!! Nå leverer jeg 8 og henter 16. Det var så kosleig å gå bort til vogna og se på de søte små når de sov eller kikke inn og se at barna mine hadde det fint i løpet av dagen. Det savner jeg. Lykke til!

Skrevet

Jeg har gjort det med begge mine barn, og det har ikke vært noe problem.

På jobben nå er det flere unger som har mødrene sine der, og det går så bra.

Ungene må jo vennes til det, i allfall de minste, der det ikke går an å forklare så mye.

Men det går så fint atte.

Skrevet

Jeg jobber i samme barnehage som begge mine. Har aldri vært på samme avd som de er på, og det kommer jeg ikke til å gjøre heller. Jeg synes det er vanskelig frem til de er ca 2 1/2 år. Minien på 1 1/2 år vil jo være med meg når han ser meg, men jeg er jo på jobb og kan ikke bare være med han. Fra de er ca 3 år er de jo mer opptatt av venner, og da synes jeg det er lettere.

Er ikke alle som passer til å være i samme bhg som barna går i.

Skrevet

Hadde mi datter lamme mæ på mi avd fra ho va 2 år til 3,5 og det gikk helt uten problemer. Har fått mye tilbake mel fra assistentene at de fugerte supert. Det jeg gjorde var at fra dag 1 da pappaen var på tilvenning m ho, hadde de andre ansvaret for ho. Ho hadde kontakt person som ikke var mæ. . Ho ble så vant te at æ va der, gikk på møta, pause osv trengte ikke å si ifra til ho. Va "streng" i starten og da gikk det bare bra. Var å nøye med å formidle til personalet at de måtte være trygg nok til å behandle mi datter som ei av de andre, f.eks grense setting osv.

Men har å erfaring m at det ikke går, jobba sammen med en ass som ikke kunne gjøre jobben sin fordi dattera krevde hele henne, kunne ikke ta pause for dattera hylte sånn.....

Er det en flott bhg ville æ ha søkt, så lenge man er bevisst på seg selv og sitt forhold til eget barn tror jeg det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...