Gå til innhold

Bæreseler og annet bæretøy...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en babybjørn til jenta mi. Hun er 2,5 mnd nå og liker godt å sitte i den, både forlengs og baklengs. Jeg har likt godt å bære henne i den også, brukt den litt innimellom i f.eks små butikker, hvis hun er urolig og sutrete hjemme ol. Men nå er det blitt for tungt for skuldrene mine, jeg får stive skuldre og hodepine fordi det meste av vekten bæres på skuldrene. Dette synes jeg er veldig dumt, særlig med tanke på at vi skal reise til Thailand snart og trenger noe å bære henne i på flyplasser og andre steder hvor vogn er uegnet. Jeg har søkt og lest en del om annet type bæretøy, blant annet på lotusbarn og tettinntil. Mei tai synes jeg ser okej ut, men er det noen som vet om den er laget så man bærer vekten på hoftene? Og er det noen som vet om noen butikker som selger disse selene? Har ikke lyst til å kjøpe uten å ha fått prøvd liksom...

Og for de som kanskje leser dette og vil anbefale meg sjal og slynge så er jeg ikke interessert i dette. Både pga at jeg synes det virker kronglete med knytingen og fordi det blir altfor varmt og "innpakket" både for meg og babyen i Thailand å være surret inn i et sjal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Jeg skulle akkurat til å anbefale sjal.. Hehe..

Jeg vet ikke om noen butikker,men hvis du logger deg inn på tettinntil så kan du jo finne ut om det er noen mt bærere i ditt område så du får prøvd. Jeg skal sy min egen mt:)

Skrevet

Mei tai fordeler vekten helt supert! Er utrolig behagelig å bære med og man kan bære leeenge, man kan også bære eldre barn uten at det blir for tungt. Men det er desverre ikke så mange buttikker som selger de, det er nok bare på nett (såvidt jeg vet hvertfall). Men hvor i landet bor du? Inne på tettinntil.no er det ofte bæretreff, om du hadde kommet deg på et slikt kunne du fått prøvd en mei tai "live" ;-).

Ellers er beco også en god sele. Dette er en formsydd sele som er laget etter samme prinsipp som mei tai bare at det er klipser. Selges hos lotusbarn.com. Når jeg skulle kjøpe en formsydd sele til mannen spurte jeg inne på tettinntil og da anbefalte de fleste denne selen. Og vi er veldig fornøyd! Men jeg foretrekker likevel mei tai jeg da, becoen er liksom mannen sitt bæretøy.

Er enig med deg i at du heller bør velge mei tai enn sjal, den er enklere å ta av og på og ikke så varmt som sjal. Selvom sjal også er supert, hehe.

Skrevet

Prøv patapum. kjøpte min hos http://www.alveslottet.no/

Det er en formsydd sele, ergo er en annen type som ligner litt. Den kan du få spebarnsinnlegg i. Ta en titt på tettinntil.no. Der vil du finne masse info om ulike bæretøy.

Skrevet

Tar sjansen på å spørre om du kanskje skal tenke en gang til på om sjal kan være aktuelt, de er ikke så veldig dyre (ca 400 kr for mobywrap på dot e dot.com f.eks). Det er lett å knyte når man har lært seg. Jeg satser nå på både og, har bestilt mei tai etter å ha hatt sjal siden fødselen, noe jeg er svært godt fornøyd med. Det var en periode det ikke ble brukt fra han sluttet å ville være veldig tett inntil til han nå kan holde hodet skikkelig og bare elsker å sitte med ansiktet vendt ut mot verden.

Skrevet

Kan absolutt anbefale deg MeiTai. Jeg får også vondt i ryggen og skuldrene av BB med en gang omtrent, men MT kan jeg ha på lenge uten å merke vekten av gutten min omtrent enda han er over 8 kg nå. Var på skogstur for et par uker siden,var uteog gikk i over en time på kronglete stier og grusveier og var ikke trøtti skuldrene i det hele tatt når vi kom hjem. Er bare en helt annen verden å bære i MT i forhold til BB. Er veldig kjapt knyte på seg også :-) Men, det må sies, jeg klarer fortsatt ikke å få mini på 5,5 mnd opp på ryggen alene da, kun på magen, og egentlig lker jeg est å ha ham på magen også enda når han er såpass liten.

Skrevet

Du kan forøverig sy MT selv, det er kjempelett, til og med jeg klarte det og jeg er ikke noe sy-menneske, hehe...

Skrevet

Mei Tai høres ut som et godt alternativ for deg! En MT avlaster kjempebra, kan knyttes på magen, ryggen og hofta :-D Du finner instruksjoner til hoftebæring på www.kozy.com sine sider tror jeg. Det skal komme instruksjoner for det på TettInntil også tror jeg, men det tar litt tid å få ordnet med gode bilder + skrevne instruksjoner m.m.

I tillegg så er en god lommeslynge eller ringslynge også et veldig godt supplement. Jeg orker ikke bruke slynge (siden den kun belaster en skulder) over lengre tid, men bruker lommeslynga mer eller mindre daglig allikevel. Har funnet favorittlommeslynga mi hos www.krusedull.net nå! Det er en CJ Hunur slynge, den er bare helt super, og jeg har aldri kunnet bære tulla mi så lenge av gangen med en slynge før. Anbefales!

Skrevet

Jeg har brukt BabyBjörn til begge mine små, men den er helt j**lig å bruke over lengre tid. Så sydde jeg en MeiTai til en venninne, og prøvde den først med minstemann, det var jo som en HELT ANNEN VERDEN! Ennå gutten min på 9 mnd veier over 10 kg ble jeg ikke sliten av å gå med ham på brystet over lang tid. Anbefales virkelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...