Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Vi har nettopp begynt med grøt men nå har han sluttet å bæsje. Har malt i grøten og gitt sviske saft og litt mos. Han har ikke vondt i magen men promper en del. Noen som vet hvor lenge det kan gå mellom hver gang det kommer bæsj? Han hadde en sikkelig bleie på fradag men det er ikke kommet noe siden da. Blir litt bekymret.......
Marolla Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 De skal vel bæsje hver dag. Vi gir malt i morgengrøten og fruktmos i kveldsgrøten. Bæsjer hver morgen. Har du gitt malt før? hos noen har malt motsatt virkning..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg spurte om dette på hs forrige uke siden vi har akkuratt det samme problemet. Der fikk vi beskjed om å fortsette å gi malt og sviske, men at det var helt normalt at de ble litt harde i magen, spesielt av glutenfri grøt. Så lenge de fremdeles får for det meste morsmelk er det ikke farlig dersom de ikke blir veldig plaget:) Lykke til!!
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2007 Vi gir bare litt grøt før han legger seg, ammer han ellers. Kansjke vi skal prøve uten malt en dag eller to for å se om det kan være den, bare gi sviske i stede.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Vil tro at det er individuelt hos små som hos store.
Mia_I Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Hos oss "løsnet" det igjen etter en liten overdose med sviskesaft - ga sikkert 10 små teskjeer til ett måltid. Etter det har vi bare trengt å gå en-tre teskjeer, og fordøyelsen går som normalt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Vi ga et mellommåltid med kun sviske på "tom" mage. Det gjorde susen. Var 6mnd da vi begynnte med grøt.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Min bæsjer annenhver dag. Vi gir malt i morgen grøten, han liker ikke svisker. Får havregrøt og hvetegrøt. Han virker ikke forstoppet selv om han ikke bæsjer hver dag, så jeg tror det er ganske individuelt. Hvis han promper mye, så pleier jeg å ta tempen i rompa, da presser han skikkelig, også kommer det som regel ut litt. Det ytterste har en tendens til å være veldig hardt, så kan være at gutten din også trenger litt "hjelp" til å få det ut. Masse olje på tempmålet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå