Gå til innhold

hull i ørene til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det farlig? Har hørt at de lettere kan få nikkel allergi el?

Vil ikke gjøre det hvis det er negativt på noen måte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du gjøre dette?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kommer ikke til og gjøre det før snuppa ber om det selv.

Jeg syns at de som tar hull i ørene på babyer, gjør det av egen skyld, ikke barnets.

Så her blir det ingen hull før hun spør selv, og da kan vi snakke om det.

Skrevet

ville ikke gjort det.lettere å få allergi+at øredobbene er ikke laget for små øreflipper,kan risikere at flippen revner.nei hull i ørene synes jeg de kan vente med til de er gammle nok til å spøre om det selv.

Skrevet

her inne vil du bare få negative svar uansett. spør noen som har peiling på dette.......f. eks de som driver med dette eller evt legen hennes:)

Skrevet

*Grøss*!!!! Hvorfor i alle dager ta hull i ørene på en baby?????

Skrevet

jobber på salong som tar hull i ørene å vi tar ikke på små barn av nettop de grunnen jeg nevte over.

Skrevet

Hvis du spør legen vil han sikkert le av deg! Det er absoulutt ikke anbefalt med hull i ørene til baby. Det er riktig at man kan lett få nikkelallergi, og at ørene til barne vokser slik at hullet kan bli skjemmende i senere alder. F.eks at øredobben er altfor langt ned eller opp på øreflippen.

Skrevet

i noen land setter de hull med en gang de er født....kan da ikke være farlig da???

Skrevet

er ganske vanlig i mange andre land, ser ikke noe problem med det jeg....men er kanskje ikke nødvendig før barnet er 1 år:) spør legen ang det med allergi etc du

Skrevet

i noen land er kjønnslemlesting helt vanlig også... kan da ikke være farlig da?

Skrevet

Øyenlegen jeg gikk til da jeg var liten sa at man så en klar sammenheng mellom hull i ørene på små barn og dårlig syn. Mange småbarn har fått bedret syn etter at hullet har grodd igjen.

Skrevet

"hvis det er negativt på noen måte...."!! Er det noe som helst som er positivt med det da!!? Stygt, harry og vondt for babyen stakkars+ overnevnte årsaker. Babyen din er sikkert søt nok uten!

Skrevet

babyprincess: mitt første svar var overhodet ikke frekt ment! Jeg lurer bare helt ærlig på HVORFOR du har lyst til å pierce ørene til babyjenta di. Hvis begrunnelsen er at du syns det er pent, ville jeg hvis jeg var deg ventet til hun ble større - av den enkle grunn at det er et inngrep der barnet selv bør ha mulighet til å ha innvirkning på beslutningen. Det er ikke nødvendig av medisinske grunner, og i Norge neppe særlig tungtveiende kulturelle grunner heller.

Skrevet

det var et litt bedre svar, ka-ping:) syns det er bedre at folk er saklige uten at man er frekke....sier ikke at du var frekk altså, men mange har en tendens til å bli meget fort aggressive her inne.

det er tross alt lov å ha forskjellige meninger.

nå skal det sies at min snuppe ikke har hull i ørene ennå, men hun vil sikkert få det etterhvert. når, det vet jeg ikke, men etter fylte 1 år i hvertfall!

jeg fikk selv hull i ørene da jeg var kun 6 mnd og har ikke tatt nevneverdig skade av det. null allergi, men det er meg:)

Skrevet

Oi, følte meg plutselig som en elendig mor!!!

Men jeg har forstått at hull i ørene skal jeg vente med.

Synes bare de som har det er så utrolig søt med det.

Takk for støtten fra noen av dere, setter pris på ordentlige

svar:-)

Men takk for svar fra dere alle:-)

Skrevet

babyprincess: du spurte et ærlig spørsmål, og jeg prøvde å gi et saklig svar :) Ikkeno ditching av dine evner som mor fra min side i hvert fall.

Forresten så tror jeg nok snuppa di er søt nok uten hull i øra jeg :)

Skrevet

ALDRI livet om jeg hadde gjort det!!!!! Ikke er det fint heller, de små fine babissene trenger ikke hål i ørene sine!!! Utsette dem for infeksjoner, algeri og alt pga EGEN forfengelighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...