Gå til innhold

Bruker dere parfyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg savner og bruke parfyme... Tenker jo at det ikke er bra for mini og bade i parfymelukt.. Men en gang må man jo begynde igjen :) Min er 8 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har så smått begynt. Lillebop er snart seks og en halv måned. Jeg bruker bare en lett parfyme og tar bare en ørliten sprut.

Skrevet

Jeg bruker parfyme hvis jeg skal noe spesielt, til byen o.l

Men har aldri brukt mye parfyme så er ikke akkurat som om det oser av meg!

Skrevet

Bruker litt parfyme hver dag. Jenta er 2,5 mnd, og har så langt ikke klaget.

Skrevet

Nei, vil ikke at hun skal plages med parfymelukt. Må vaske henne hver gang noen med parfyme har kost med henne. Det passer seg ikke med stram parfyme lukt på baby, og det kan ikke være sunt med tanke på allergi...

Skrevet

Jeg bruker parfume hver dag jeg. Gutten er 10 mnd og jeg har alltid hatt det på. Har ikke mye på, men må ha parfume liksom.

Skrevet

Jeg bruker parfyme hver dag, men bare en liten sprut, miniene mine har ikke klaget på det før;)

Skrevet

Mulig jeg er hysterisk, men jeg leste i KK at parfyme og andre kosmetikkprodukter har stoffer som går over i melka, som ikke er direkte positivt for babyen... synes ikke akkurat det er noe stort offer å kutte det ut da.

Skrevet

Men når man må vaske babyen etter noen med parfyme har kost med babyen kaller jeg det hysterisk.

Skrevet

Hehe...jeg synes at mange bruker altfor stram parfyme. Så når jeg synes det er ubehagelig å kose med jenta mi med parfymelukt, så er det sikkert ikke noe behagelig for snuppa heller...

Jeg bruker parfyme når jeg skal bort:)

Skrevet

Nei, har ikke brukt parfyme på årevis. Grunnen til det er at jeg jobber i helsevesenet med terminale pasienter, som ofte er vare for lukter, bruker av den grunn aldri parfyme på jobb, og da har det bare blitt til at jeg ikke bruker det i fritiden heller.

Skrevet

ups...jeg ammer, og må ærlig innrømme at dette har jeg aldri tenkt på. Sønnen min er 7 mnd. Har brukt parfyme hele tiden jeg!

Skrevet

Bruker det hver dag jeg =) Bader jo ikke i det, tar ett par spruter.

Skrevet

Jeg har også en veninne som bruker en veldig sterk parfyme, og når hun har holdt mini så stinker han så ilie... Jeg er ikke så glad i den parfymen heller da, men noen ganger må jeg rett og slett skifte på han! Og hvertfall et bad om kvellen :)

HI

Skrevet

Aldri! Men nå er jeg veldig allergisk mot parfyme da:) Får vondt i bihulene, hode og kaster opp av det, og får utslett hvis jeg får det på kroppen:( Så her i huset er det harde bud, har du mye parfyme på deg så kan jeg rett og slett ikke være sammen med deg, for da blir jeg så sjuk resten av dagen. Men bare for å ikke fornerme noen (mange som blir det av en eller annen grunn) så er det ikke lukta jeg reagerer på, det er stoffene. Jeg kjenner det verker i bihulene før jeg kjenner lukta for å si det sånn.

Skrevet

Ne, ikke brukt det siden lillemann på 9 mnd ble født, tidligere brukte jeg det hver dag. Har hatt det på to ganger men da var jeg ute på fest (uten lillemann :-))

Skrevet

Ja, det gjør jeg av og til.

Ikke når jeg bare skal gå hjemme i joggis og sulle, men titt og ofte, ja.

Jeg tror ikke jeg kjenner noen skikkelige parfymebrukere jeg ... jeg har i allefall aldri kjent at det har luktet av mini.

Synes det er grenser for hvor beskyttende man skal være (seff. er det spes. omstendigheter som allergi i fam. o.l så selvfølgelig... ).

Merker overhode ingen forskjell på mini de dagene jeg har og ikke har parfyme på. Men det er bare en sprut på halsen det er snakk om og såpass føler jeg meg veldig sikker på at han tåler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...