Gå til innhold

Noen her med erfaringer på bruk av hormonspiral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en i ca 2 måneder - men er ikke fornøyd - synes det er for mange bivirkninger....

noen andre her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt min i ca fire mnd (tror jeg) og er veldig fornøyd for tiden. Jeg blødde i nesten tre måneder, hadde en ukes opphold før jeg spottet i ei uke, nå er dette ca tre uker siden og jeg har såvidt begynt å spotte litt idag. Hvis dette er det som skal være menstruasjonen min fremover synes jeg ihvertfall det er strålende.

Jeg var rimelig fedd up før det sluttet å blø altså, jeg trodde aldri det skulle gå over. Hadde jo såvidt blitt ferdig med renselsen og så var det på'an med det opplegget der, men nå er jeg veldig glad jeg holdt ut:)

Hva slags bivirkninger er det du plages med?

Skrevet

Ja blødningene er myyye mindre og det er bra!

Men sex-lysten er jo ikke som før......

Skrevet

hmm, jeg har ikke tenkt på at det kan ha noe med spiralen å gjøre, jeg tenkte det bare var ammingen og tilværelsen som småbarnsmor. Sexlysten har ikke kommet tilbake etter fødselen.

Kanskje spiralen har noe av skylda...? Hmm, nå fikk jeg noe å tenke på ja.

Skrevet

Jeg gikk på hormonspiralen før. Sexlysten den....hva er sexlyst? Humørsvingninger. Gubben dro en spøk og jeg lo, hvis han sa den en gang til ti minutter senere kunne jeg bli nokså sur.. En smule ustabil med andre ord ;o) Også gikk jeg en del opp i vekt.

Så den forsvant ja...

Skrevet

he he

Uff - godt det ikke bare er meg!!....

Synes det er litt leit at det kan være slik.....Viktig og være litt kjærester oppi det hele også. Og om lysten ikke er der, så er det litt tøft ja........

Du fikk noe og tenke på nå ja he he- uff - håper jeg ikke "ødela" tankegangen altfor mye for deg nå da.....

Skrevet

HEI!

Har hatt min spiral inne i ca 5 mnd.

Kjenner meg litt igjen i det som du skriver - men min lege sa at de fleste bivirkninger er forbigående OG at en måtte rekne med bivirkn alt fra 0-6 mnd etter innsetting..... Og det stemmer veldig bra for meg.

--- ingen sexlyst 1-2 første mnd... Var litt spent da, på hvordan dette skulle bli, men.... Tiden gikk og nå er ikke det no problem;-) Har en forståelsesfull sambo, som "ventet" til jeg var klar.........

---- Vektendring - gikk først nesten 4 kg opp (SKREKK OG GRU!!) - før jeg begynte å gå ned igjen (Lykke...)

--- Blødninger - Litt dann og vann de første 3,5 mnd - og siden har ingen sett den - og ikke er den savnet heller!!!!!!!!!!!

--- Humørsvingninger? Ikke mer enn vanlig;-)

Mitt poeng er: "min lege sa at de fleste bivirkninger er forbigående OG at en måtte rekne med bivirkn alt fra 0-6 mnd etter innsetting....."

:) Stå på!!

Skrevet

jeg fikk satt inn for snart 3 uker siden og den første uka var toppers... ingen bløding eller noe. Men de to siste har jeg blødd og atter blødd:( Ganske masse til tider... Håper det gir seg snart...

Utrolig kjedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...