Gå til innhold

Når legger dere babyene deres på ca 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er 4 mnd og en uke og jeg prøver å komme inn i en leggerutine, men syns det er så vanskelig med tiden på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da mini var 4 mnd var leggetid kl 21 :) men jeg lot han styre det selv frem til da, la seg rundt 01-02 og så etterhvert var han klar for kvelden kl 21. Nyttet ikke å legge ham når han ikke var trøtt! Sakte men sikkert ble det kl 1830-1900 som det er nå ved 21 mnd :)

Skrevet

har alltid lagt han mellom 18.30 og 19.00

Skrevet

Okay. Da får jeg gi han litt grøt ca 20:30, på med pysjen og litt pupp på sengekanten (som han er vant til) og i senga da.

Pappaen må opp 05:15 om morgenene så han må legge seg tidlig og da kan ikke småen være oppe til sent på kvelden. Også er det ganske ålreit å få litt voksentid og :o)

Skrevet

Vi har lagt mini mellom 1900 og 2000 siden han var 3 mnd. Er 5 mnd nå. :o)

Skrevet

Har prøvd det, men da bare våkner han etter et par timer og ligger som et våkent lys i senga. Og er alt annet enn trøtt...

Skrevet

ja min har alltid vert en sovebaby tror jeg,han sover mellom 10 og 13 timer om natta(bank i bordet)..

Skrevet

Så deilig da. han har begynt å våkne hver 2-3 time om natta nå, så i kveld skal vi prøve grøt for første gang. Da blir det kanskje litt mer søvn her og :)

Skrevet

Legger seg kl. 21.00.

Vi starter legginga rundt 20.00 bruker laaaang tid på badet og koser, spiser kveldsmat, sier natta til foreldre, pippip og byen også legger han seg i senga. Det ritualet tar en time...

Dette har vi gjort fra han var ca 3 mnd. Det kan ta opptil en halvtime før han sovner, men da er det bare å gå inn og putte inn smokken om han sutrer litt. Han gråter så godt som aldri ... da har han vondt i magen i såfall og må ha hjelp til å få opp en rap.

Heldigvis en veldig grei unge å legge.

Tipset mitt er å ikke være redd for å legge ham selv om han ikke er trett nok til å sovne med en gang. Dersom han sutrer så gå inn med en gang, gråter han er det bare å bysse litt, kose mens han ligger i senga, synge nattasanger osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...