Gå til innhold

Til tannlege med en 3 åring.... erfaringer...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har fått innkalling til tannlegen (tannpleier)

Tror det kan by på visse utfordringer....

Noen som akkurat har vært med sine treåringer? Gikk det bra? Tips? Bestikkelser? (hehe)

Kjenner mor begynner å grue seg alt..... (skal dit neste uke......)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlpleier vi var hos var kjempe flink..hun hadde tydelig god trening med barn.. Lillegutt fikk sitte på fanget mitt de første minuttene.. Ho sa ho skule telle tennene hans og at han skulle få premie når hun var ferdig... Gikk i grunn veldig fint.. Han fikk tannkost og tannkrem, og en liten leke i tillegg.. Så han spør om vi ikke snart kan gå til tannlegen igjen...

I innkallingen sto det at vi ikke skulle snakke om boring og hull eller vondter av å gå til tannlegen...Så det gjorde vi ikke...

Skrevet

Ok... så flott da...

Vi har fokusert mest på at hun skal telle tennene sine (så kjekt hvis tannpleieren sier det samme) og at hun vil få skryt av hvor flink hun er til å pusse (for det er hun)

Vi får repetere dette for henne fremover mot timen da.... og la være å snakke om hull, borring og sprøyter...hehe....

Tusen takk for svar :o)

Skrevet

Gikk veldig fint med jenta vår også, tannlegen fikk telle tennene hennes, og hun fikk kjøre opp og ned i tannlegestolen og se på den rare vasken.

Hun fikk velge seg ut en premie da hun var ferdig, tok kanskje 15 min alt i alt. Og hun var såååå stolt da vi gikk ut og hun hadde vært hos tannlege for aller første gang:)

Skrevet

Vi hadde snakket masse med tulla vår at ho skulle dit og at dama bare skulle se på tenna hennes, men da vi kom dit ble ho redd og bare gråt. Satt på fanget mitt, og åpna munnen raskt så dama fikk se. Ho sa at de va nok... De så mest på tanstilling og f.eks tannråte og snakket om tann puss der det va nødvendig. Så vi må nok finne på no lurt til neste gang. har vurdert å ta henne med når storesøster har kontroll på tannregulering, for de tar 2 min og da der ho at hennes største idol gjør det samme. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...