Gå til innhold

Rastakulturen og det det innebærer for mange...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en rastamann og vi har et barn sammen. Jeg visste jo da jeg møtte han at han røyka i ny og ne selv om jeg aldri har hatt befatning med det. Det jeg nå opplever er at jeg ikke kan leve med det mer, med et barn oppi dette(nå røyker han ikke hjemme, men likevel..)Jeg er veldig glad i han og skulle for alt i verden ønske han sluttet, men dette er jo greier som stikker dypt for han. Vet ikke om det er noen som er i samme situasjon som meg eller som er i liknende forhold som kan komme med noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har barn med en fra Jamaica, selv om han ikke er rasta, så er de ganske inneforstått med kvinnens plass i samfunnet og familien, og kritikk av mannen er ikke akseptert. Selv om min var en tøffel hjemme hadde han et vist behov for å vise hvem som var sjefen utenfor huset. Jeg bor nå alene i Norge mens han bor der nede. Jeg trur nok at det finnes unntak, men rasta er jo en form for kultur/religion/livstil som man ikke bør kritisere, samme som at man kritiserer den norske leveveien. Har man blitt sammen med en så må man nesten akseptere den personen for det han er. Men det som er ulovlig, som å røyke, er jo noe annet. Så du får vel ta en diskusjon med han på dette og høre hva hans forslag er. Du må nok vise litt kløkt her. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...