Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 jeg er i uke 37 å synes magen min er så rar.den er skjev og liten. jeg ser rumpa til babyen så godt at jeg kunne tegnet utenpå magen hvordan hun ligger nøyaktig. kan det være for lite fostervann?? jeg kjenner at hun hikker altså. mens andre gravide jeg kjenner har mer rund og tjukkere mage, er min rar og klumpete.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 min mage er også sånn. spesielt når jeg har kynnere....
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Har du ikke regelmessige kontroller hos jordmor/lege? Høres veldig rart ut at du kan se rumpa til babyen!! Det er en del lag mellom babyen og huden din! Du må jo være syyyltynn da!? Har ingen god forklaring og har aldri hørt om dette.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 jo jeg har vært på kontroll.. men jordmor sier alt er som det skal være.. så jeg får stole på det. men nei, jeg er ikke spesielt tynn. er vel helt normal. men skulle tro at det bare var et tynt hudlag mellom meg og lillemor. hm.. :/
e-lin Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har det akkurat som deg. Kan også kjenne nøyaktig hvordan babyen ligger og rumpa stikker alltid ut som en klump på midten av magen. Har vel egentlig ikke fundert så mye over det, bare tenkt at det en mage kan vel være slik også er snart 38 uker.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 hihi.. ler.. ja kanskje det er en liten raring der inne:D
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Det er helt ok å se antydninger til rompa - en fot eller en albu tydelig. Grunnen til at mange ikke ser dette er at de har mer polstring på magene sine:-) Er man slank og har lite ekstra på magen vil barnets bevegelser synes meget godt og tydelig. Det synes godt på meg også - jeg er også slank.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Magen min er stort sett veldig skjev den også. Lillegutt liker seg best på høre side, så hele ryggen og rompa stikker liksom ut på den ene siden av magen, mens den andre siden blir nesten flat i forhold. Vises ekstra godt når jeg har kynnere, litt komisk å se på egenlig.
lkva Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Plutselig setter babyen rumpa rett ut og andre siden av magen blir flatere - kan kjenne "smådeler" godt. Jordmor lo og sa at hun nesten kunne kjenne skostørrelsen.....magen min er heller ikke så stor, sannsynligvis pga måten jeg bærer ham på, at han ligger langt nede i bekkenet - og kanskje er han ikke spesielt stor heller - men jprdmor valgte å ikke sende til vekstestimering fordi babyen er aktiv og målene ikke urovekkende. Jordmor sa at grunnen til at jeg kan kjenne ham så godt er at jeg har godt med fostervann. Morkake ligger også bakenfor - er også "slank", men vet ikke om det har noe å si.
mamsen & guttaboys Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 hehe...måtte le av søstersen i går, hun satt og kjente på magen min... og sa" oi oi..... den er jo helt flat på den ene siden". å da tuta lillemann godt ut med rompa på den andre siden. så her kan jeg kjenne hvordan han ligger i magen, sikkert for at morkaka ligger på bakveggen er heller ikke SÅ veldig stor. er 28+5 dager på vei. han ligger også så langt ned, har fått noen komentarer på at magen er så langt ned, men der har han jo ligget da siden jeg kjente han for første gangen. så på grunn av at jeg kan kjenne han så godt så er sprell og spark også GANSKE merkbart:) kommer til og savne kosen med og kjenne spark og sprell i magen, men får vel nokk med spark og sprell utenfor magen da:) hehehehe
mammaTilLinnea Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 slik er min mage også! hadde forventet meg en fin rund kul egentlig, men magen skifter fasong hele tiden alt etter hva babyen holder på med der inne! h*n har rumpa på høyre side,og den stikker opp og ut hele tiden... lurte også på om jeg hadde litt lite fostervann siden jeg kjente alt så godt, men på ul i uke 32 var alt helt fint! det er nok normalt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå