UpsyDaisy Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Kan dette stemme da? Mannen min tjener normalt 45000 i mnd. Om han skal ta pappaperm får han bare 25000 ifølge utregning på nav- nettsiden. Da kan det ikke være mange som har råd til pappaperm...
charlotteb_ Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 det er nok sånn det er, for du får bare dekket fulll lønn opp til en viss sum så viss du tener en del, så taper du faktisk på pappaperm.
CB-BabyBoy Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 NAV dekker lønn inntil 6G - det vil tilsi en årslønn på ca 400 000 kr. Noen arbeidsgivere dekker mellomlegget mens hos andre går dette tapt. Dvs man får kun dekket det som NAV gir i tilskuddd. I tillegg vil fars permisjon påvirkes om mor velger 80% eller 100% - velger hun 80%, så får han også kun 80% av sin lønn. Selv om permisjonsrettighetene her i landet er veldig bra, så er det ikke pappa-fremmende at man ikke har individuell opptjening. Man kan si så mye man vil om fedre som ikke vil ta mer permisjon, men når det går så mye utover inntekten som det potensielt kan gjøre, så forklarer det mye i mine øyne. Det er ikke bare å skylde på egoistiske mødre som ikke vil dele, jeg tror dette har mye av skylden. Jeg ville gjerne delt - med glede!
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Vil få samme problemet her i huset.. I tillegg er mannen selvstendig næringsdrivende og må i såfall dekke tapet selv.... Da er det letter at jeg får en mnd ekstra... men kjipt er det...de hadde hatt så godt av tiden sammen....
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Skjønner at det er surt å få mindre penger enn dere ellers ville fått, men dere sulter da ikke i hjel på 25000 i måneden??? Da har dere ikke råd til å ta perm faktisk..Nå synes jeg dere høres storforlangende ut. disse ordningene er til for å hjelpe foreldre til å ta seg av barna sine og om man ikke kan leve i grenseløs luksus under permen er da det fordi man ikke har et bunnløst hav av penger å ta av. Hvor stort tror du egentlig at dette budskjettet er?? hvor skal man sette grensa mener du? 1 mill i måneden? 2 kanskje?
UpsyDaisy Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2007 Vi hadde faktisk sultet på 25000 brutto i mnd. jo. Vi har lån og faste utgifter som er beregnet på at mannen min tjener det han gjør.
mamma`n til nurk Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Samboern min tjener ca 25000 før skatt i mnd, og vi klarer oss helt fint på det i tillegg til min lønn på 19000 før skatt. Tjener ikke du litt penger og da? Har vel ikke så masse utgifter at dere ikke klarer dere de usle 6 ukene det er snakk om?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 For oss er det faktisk viktigere at pappaen får tid med barnet sitt, enn å tjene mest mulig. Vi fok ut pappapermisjonen samtidig som jeg tok ferie, slik at tilsammen hadde vi 13 flotte uker sammen sist gang. Og det var verdt utrolig mye for oss! Og hvis man snakker med banken så er de som regel behjelpelige med litt utsettelse på lån, det gjorde vi. Min mann tjener ikke 25000 i mnd engang, og tapte en del på pappapermen vi også, i rene penger, men ville ikke vært det foruten
sydilla Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 jo da - det "fleste" tjener nemlig ikke over 6 g (i overkant av 400000 i året)...
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Jo for oss ville det betydd at vi kom i en svært vanskelig økonomisk situasjon.. Jeg jobber bare 60% og får derfor lite i lønn, vi er helt avhengig av mannens penger for å komme i havn... Om han skal gå den til 60% av sin lønn, ville vi ikke klart det----
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå