Gå til innhold

Skuffet, lei meg og liiiitt redd... (langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare søke litt trøst og støtte hos dere fantastiske medgravide damer:)

Jeg bor i Danmark hvor jeg studerer, og akkurat nå er jeg veldig lite fornøyd med at jeg er gravid og skal føde i utlandet. Jeg var til ordinær ul i uke 19 i september, og fikk da beskjed om at morkaken lå foran og at jeg måtte inn til ekstra ul i uke 32 bare for å sjekke at den lå riktig. Helt rutinemessig, og den hadde "sikkert flyttet seg", var det vi fikk beskjed om. Ikke noe mer informasjon enn det. Hun sjekket heller ikke hvilket kjønn det var selv om vi ønsket det "for det pleide hun aldri å gjøre".

Så i dag troppet vi opp på sykehuset for den "rutinemessige" kontrollen. Ble sendt inn på en annen avdeling enn sist med beskjed om at jeg først skulle scannes, så snakke med en lege. Javel, tenkte vi, det er vel sikkert rutinemessig det også.. Hun sjekker og sjekker og konstaterer at, "nei den ligger nok fortsatt foran åpningen". Jeg ble helt paff. Dette er jo ganske så alvorlig, og jeg synes det er helt ufattelig at hun som tok den ordinære ul'en ikke synes dette var viktig info for oss å få. Så ble vi sendt inn til lege, der satt det tre personer og alle var så alvorlige.

"Javeeel,..." tenkte jeg, og begynte å bli litt nervøs etterhvert. Dette var fødselsleger, og de fortalte meg at sånn som tingene nå ser ut, går det mot keisersnitt. Så spurte de om jeg hadde hatt blødninger, noe jeg ikke har hatt. Dette ble de nesten litt overrasket over. Så fikk vi beskjed om at hvis jeg fikk blødninger måtte jeg ringe føden med EN gang og legge meg ned. Jeg ble helt satt ut, og visste ikke helt hva jeg skulle si. Og jeg må inn igjen om tre uker for ny scanning, og fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke får reise hjem til Norge i julen. Noe jordmor har gitt klarsignal til at jeg kan.

Jeg er så sint over at vi ikke har fått noen info om dette før! Tenk hvis noe hadde skjedd, da, og vi ikke visste at det kunne være alvorlig!!

Og som den hormonelle bomben jeg er, er jeg selvsagt KJEMPElei meg for at jeg mest sannsynlig må feire jul her nede, helt alene bare sambo og jeg.. Savner familie og venner såå masse, og synes det er kjipt at de ikke er i nærheten nå i svangerskapet. Det viktigste er selvsagt at babyen har det bra, men er allikevel lei meg og frustrert.. Og må plutselig belage meg på ks..

Snufs! Jeg vil hjeeeeem!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ks er ikke noe å være redd for:) Jeg hadde et akutt i september;)

Å jula kan man ofre for en velskapt baby;)

Men forstår at d er trist å ikke få reise hjem da.

Skrevet

Skjønner godt at du føler at ting er litt vanskelige nå, og at tingene ikke ble helt som du hadde forventet deg. Ville bare sende deg noen varme tanker. Når har du termin?

Vi bor også i Danmark, og pga komplikasjoner blir det keisersnitt på oss også. Vi kommer til å være i København hele julen, og følges opp på sykehuset hver uke. Regner med å se vår lille gutt i uke 34-36 en gang, avhengig av hvordan tingene går.

Det at morkaken ligger foran trenger slett ikke by på prblemer annet enn ved selve fødselen. En av mine venninner opplpevde det samme som deg, men hun hadde ingen blødninger eller noe. Kom bare inn på sykehuset i uke 38 + ett eller annet og fikk utført ks uten en eneste komplikasjon. Så ikke vært bekymret, du! Det kommer garantert til å gå fint!

Dersom du befinner deg i nærheten av Køben, så si gjerne fra hvis du trenger en kopp kaffe og litt trøst! :-)

Masse lykke til videre!

Skrevet

Takk for gode ord:) Det hjelper alltid!

Har termin 27. januar, så er jo en stund igjen ennå..

Heldiggrisen deg som bor i Køben, vi er bosatt i Aalborg, som ikke akkurat er verdens navle..

Godt å høre at det det gikk bra med venninnen din! Håper jeg slipper unna blødninger og andre komplikasjoner også..

Håper alt går bra med deg og dere også! Høres jo ikke noe kjekt ut når han er forventet så tidlig, men når man blir fulgt godt opp så blir man jo også litt tryggere. Får håpe han kan bli der inne så lenge som mulig:)

Skrevet

Jeg bor og i Danmark, og savner familien min masse, særlig nå som jeg er gravid og skal få barn. Føler liksom at både de og jeg går glipp av noe i forhold til barnet.

Jeg er så heldig at jeg får reise hjem i julen, og er kjempe glad for det. Når man bor i utlandet kan det bety så mye å få være med familien. Skjønner bare så godt at du vil hjem.

Skrevet

Ja, det er nemlig det.. Jeg har masse hjemlengsel og hadde gledet meg til å vise magen frem til familie og venner.. Har hatt skikkelig nedtelling til hjemreisen, så det er ordentlig kjipt. Men får feire jul i januar når familien kommer ned etter babyen er kommet i stedet... Det går jo an det også:)

Skrevet

Ja, man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Det går forresten direkte fly fra Billund til Bergen (Regner med at du kommer fra Bergen pga nicket?), og da blir det jo ikke så lang reise. Flyreisen i seg selv kan vel ikke være skadelig? Du kan jo høre med legen om det eventuelt er en mulighet. De har jo leger og sykehus i Norge også om det skulle skje noe mens du er hjemme.

Du må i alle fall ha lykke til!

Skrevet

Gjør det det? Det visste jeg ikke! Det skal jeg i allefall undersøke, takk skal du ha!

Og ja, tror nok Haukeland er vel så kompetente som Aalborg Sygehus hvis noe skulle skje ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...