Gå til innhold

Skuffet, lei meg og liiiitt redd... (langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare søke litt trøst og støtte hos dere fantastiske medgravide damer:)

Jeg bor i Danmark hvor jeg studerer, og akkurat nå er jeg veldig lite fornøyd med at jeg er gravid og skal føde i utlandet. Jeg var til ordinær ul i uke 19 i september, og fikk da beskjed om at morkaken lå foran og at jeg måtte inn til ekstra ul i uke 32 bare for å sjekke at den lå riktig. Helt rutinemessig, og den hadde "sikkert flyttet seg", var det vi fikk beskjed om. Ikke noe mer informasjon enn det. Hun sjekket heller ikke hvilket kjønn det var selv om vi ønsket det "for det pleide hun aldri å gjøre".

Så i dag troppet vi opp på sykehuset for den "rutinemessige" kontrollen. Ble sendt inn på en annen avdeling enn sist med beskjed om at jeg først skulle scannes, så snakke med en lege. Javel, tenkte vi, det er vel sikkert rutinemessig det også.. Hun sjekker og sjekker og konstaterer at, "nei den ligger nok fortsatt foran åpningen". Jeg ble helt paff. Dette er jo ganske så alvorlig, og jeg synes det er helt ufattelig at hun som tok den ordinære ul'en ikke synes dette var viktig info for oss å få. Så ble vi sendt inn til lege, der satt det tre personer og alle var så alvorlige.

"Javeeel,..." tenkte jeg, og begynte å bli litt nervøs etterhvert. Dette var fødselsleger, og de fortalte meg at sånn som tingene nå ser ut, går det mot keisersnitt. Så spurte de om jeg hadde hatt blødninger, noe jeg ikke har hatt. Dette ble de nesten litt overrasket over. Så fikk vi beskjed om at hvis jeg fikk blødninger måtte jeg ringe føden med EN gang og legge meg ned. Jeg ble helt satt ut, og visste ikke helt hva jeg skulle si. Og jeg må inn igjen om tre uker for ny scanning, og fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke får reise hjem til Norge i julen. Noe jordmor har gitt klarsignal til at jeg kan.