Gå til innhold

noen som søket ABC i uke 12 og fikk plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde egentlig ikke tenkt på abc siden jeg er førstegangsfødende og tenker at gjør dette fryktelig vondt, vil jeg jo ha smertestillende - men ble så sterkt oppfordret av ei venninne, som ble trillet over gangen da hun trengte epidural, og fikk komme tilbake etterpå - så nå håper jeg litt, da :) lykke til med nærtstående fødsel, dere heldige her inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal føde på abc og er førstegangsfødende, men anbefaler deg ikke og søke visst det er den innstillingen du har. Du får enormt god oppfølging, og tilbudet er for mennesker som ønsker og føde uten kjemisk smertestillende, og heller bruke de kreftene de har. Du blir trillet over visst det oppstår komplikasjoner som gjør at du ikke kan føde uten hjelp av leger og smertelindring, men ikke bare for det det gjør vondt. Ikke meningen og virke brå, men de har få plasser og visst du bare vil være der for at du får eget rom osv, så kan du jo tenke på at du tar plassen fra noen som faktisk ønsket den fordi de også ønsker og føde uten smertelindring og mest mulig naturlig.

Skrevet

Hei, jeg er helt enig med deg siblini.

Jeg er også førstegangs og skal føde på ABC. :) Dette er noe jeg virkelig gleder meg til, fordi jeg vil føde helt naturlig og hadde ikke søkt plass der hvis jeg hadde tanker på epidural eller lystgass for eks.

Lucy, jeg hadde ikke søkt ABC med den innstillingen og hvis du hadde tatt min plass for eksempel for så å bli trillet ut for smertestillende mens jeg måtte føde en annen plass, da tror jeg at jeg hadde blitt verdens mest skuffa fødende jente....

Men lykke til med svangerskap og fødeplass. :)

Skrevet

Anbefaler deg å søke hvis du har lyst til å prøve deg uten smertestillende. Det er ikke din feil hvis det ikke går og det er vel jordmødrene som hjelper deg videre og ser hva som er mest hensiktsmessig for deg. Vil tro du klarer deg fint uten annet enn varmt vann og det de kan tilby deg på ABC. Send søknad du hvis du kan tenke deg å prøve ;-)

Skrevet

hei og tusen takk for svar! skjønner "kritikken" fra dere to - den ville jeg også gitt meg selv når jeg ser hvordan innlegget kan forstås. Det jeg mente var egentlig å ikke virke "kjepphøy" som førstegangsfødende å slå fast at jeg, nei jeg trenger ikke smertestillende. Målet er ABSOLUTT å klare meg uten, driver med yoga, hard trening og har tidligere også hatt god effekt av akupunktur, så jeg vil gjøre ALT for å klare dette "alene", og med den hjelpen jeg ser de kan gi på abc. jeg trodde bare det var mer andregangsfødende som fikk plass der, som kunne uttale seg om hvordan de håndterte fødselen og smerten med større sikkerhet, for jeg kan jo ikke "love" at jeg skal få det til - tenk om kroppen bare sier stopp og hodet også? så innlegget mitt var "laget" for å imøtekomme den type kritikk. Men deres er også selvfølgelig berettiget! men når det nå altså ikke står på kampviljen og innstillingen -tror dere da det er for sent å søke?

Skrevet

og LYKKE TIL med fødsele på abc alle tre !!!

Skrevet

Du også hvis du får plass. :)

Vi skal nok alle klare oss uten smertestillende, og skulle noe uventet skje så er vi jo i gode hender på ullevål uansett! :)

Håper du får plass! :)

Skrevet

takk! hvor langt på vei var du når du søkte?

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg måtte på ABC for å få vannfødsel så jeg bare søkte vanlig, og fikk plass på ullevål avd b. Jeg søkte ikke før rundt uke 24/25... Var bare heldig som fikk plass! :) Du får sikkert plass der hvis du søker nå, ikke vent like lenge som meg, da kan det være forsent! :) Lykke til!! :)

Skrevet

Jeg søkte på ABC i uke 15 og fikk plass. Legen min hadde utelatt og fortelle meg at du må sende personlig søknad dit!

Men synes absolutt du skal søke visst det er dette du vil:D

Lykke til videre

Skrevet

jeg søkte også rundt uke 25, og fikk plass jeg også gitt =) Lykke til!

Skrevet

Jeg søkte i uke 23 og fikk plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...