Gå til innhold

barn med eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hundre spørsmål til dere der ute, men skal prøve å begrense meg. Jeg og eksen min skal få en jente i april. Vi hadde ikke vært sammen spesiellt lenge, men vi var ikke i tvil om at vi skulle beholde det. Vi var heller ikke i tvil om at vi skulle gjøre det slutt etter noen måneder som studenter i forskjellige land. Hun kommer hjem til Norge to uker før termin, og skal etter planen være her fram til oktober. Vi har bestemt oss for å tilbringe denne tiden sammen, da vi er glad i hverandre og kommer veldig godt overens. Min største bekymring er at hun har tenkt å fortsette på studiene etter bare fem måneder. Vi studerer begge et kreativt fag, som er svært krevende og går langt utover i fritiden. Hun har ingen familie eller nære venner i landet hun bor i. Hun har mulighet til å utsette studiene hvis hun vil, jeg har dessverre ikke det.

Jeg har et sterkt ønske om at hun skal bli i Norge, hvor vi begge har mye familie og et stort sosialt nettverk, i ett år. Da kan også jeg være med helt frem til barnet ikke lenger er i amme-alder. Og jenta vil få være med familie, og ikke med en "nanny" hele dagen. Vi har en leilighet i Oslo disponibel (jeg studerer to timer utenfor Oslo), som vi kan bruke.

Hun er veldig innstilt på å dra tilbake, og jeg er veldig bekymret, for både henne, jenta, og meg selv. Noen som har noen erfaringer som minner om dette? Eller som har noen synspunkter? Både menn og damer! Det er forresten vanskelig å presse alle faktorer inn i et innlegg, så bare spør hvis noe er uklart...

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...