MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Smultering baksten endte med at smulten hoppet opp og tok meg i går. På med kaldt vann og smurte med masse Aloe Vera gel i hele går, da dette var det beste jeg hadde i hus. Blemmene hadde ikke kommet da jeg la meg i går, så trodde jeg slapp unna. Men i løpet av natta og dagen kommer det bare mer og mer! Var innom apoteket i stad, men hun hadde ingen gode råd, nå som det har gått litt tid. Kjøpte Zylocain til evt neste gang, men det har vel ingen særlig virkning nå, da det ikke er vondt lenger. Men har noen gode råd ang blemmene som kommer? Evt hva som kan hindre at de kommer?? Vet at jeg må være litt forsiktig hvis/når det går hull på det, for det kan bli betent fort. De er ikke voldsomt store, på str med en 50-øring. Pluss at hele ringefingeren ble brent og er rød, men der kommer det foreløpig bare noen bittesmå blemmer. Kjærringråd mottas med stor takk, er så upraktisk med disse blemmene som jeg må passe på å ikke sprekke...:S
Nanna:-D Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Hei... Har sjøl brent meg SKIKKELIG, så kanskje jeg kan komme med noen råd. Først til de såra du allerede har. Smør på litt AloeVera, så legger du på ett lag med Jelonett (En slags netting med noe vasselin lignende på så ting ikke skal sette seg fast i såret, kan kjøpes på apoteket) Deretter legger du på Melolin, den også fra apoteket, legges med plastikken ned. Denne vil ta til seg evnt veske fra såret. Teip dette fast. Bytt på såret hver dag, ett brannsår skal ikke tørke ut... Lærte dette da jeg brant meg for 10 år sea. Endte med ei natt på sykehus.. Vis du brenner deg igjen er det lurt å ha det området du har brent i vann 20-30min. Tempen på vannet skal være litt lavere enn kroppstemp. Vis vannet er for kaldt vil en bedøve området og tro at alt er bra etter kort tid... Det finnes også en spray fra apoteket til å legge på evt brannsår.. Lykke til..
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jepp Nanna:-D, bra tips dette.
Guttemamma75 Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Man kan også ha vaselin på brannsårene for å hindre at de tørker ut.. Har samme effekt som jelonet.. (jelonet er smurt inn med vaselin) Det er også lurt å ha på vaselin sår med skorper på - det bløter opp skorpen slik at det ikke klør og blir så fristende å plukke på!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå