Gå til innhold

Uff!!! Hva skal jeg gjøre??? --Litt langt--

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min som jeg er utrolig glad i har vært sammen i godt over 2 år nå, og for ca 3 mnd siden fikk vi vite at jeg var gravid. Jeg var sikker i min sak at abort var ingen løsning for meg, og bestemte meg for å beholde barnet. Dette til min kjærestes store fortvilelse. Han ville at jeg skulle ta abort! Han ville ikke at ting skulle bli så seriøst enda, han ville at det skulle være bare oss to og at vi skulle oppleve mer sammen osv før vi fikk barn. Men slik ble det altså ikke. Han valgte å gjøre det slutt, men han kom fort tilbake, vi snakket masse sammen og bestemte oss for å fortsette forholdet og gjøre vårt beste for at vi skulle ha det bra sammen.

Ting har vært veldig bra i en lang periode nå, det eneste han har klaget på er at vi har så mye mindre sex enn før. Dette skjønner jeg veldig godt, savner selv det sexlivet vi hadde før alt ble som det ble. Desverre har jeg ikke lyst på sex lenger:-( Men jeg gjør alt jeg kan for at han skal være fornøyd, bruker krefter jeg egentlig ikke har, og har sex med han uansett hvor vondt det gjør, eller hvor lite lyst jeg har.

I dag ringte han meg plutselig fra jobben og sa det at dette ikke funker lenger. Dette fordi han mener jeg har forandret meg. (fordi vi ikke har like mye sex som tidligere, og jeg ikke orker like mye som før) Kan godt være jeg har forandret meg, det er jo mye som skjer under et svangerskap, men betyr dette at alt er dumt da? Og bare fordi jeg ikke orker å ha like mye sex som før (gjerne 1-3 ganger om dagen, som nå er redusert til 1 gang, max 2 om dagen) så funker ikke forholdet lenger?? Skal sex virkelig bety sååå mye i et forhold??

Værken jeg eller kjæresten min har noe erfaring med det å være foreldre, men burde man ikke ihvertfall prøve før man gir opp, isteden for å tro hvordan ting skal bli å gå utifra det???

Selv om vi skal ha barn er jeg veldig opptatt av at vi skal være så mye kjærester som mulig.. Jeg trenger det like mye som han... :-(

Ble litt langt og rotete dette... men håper at man forstår hva jeg sliter med?? Også håper jeg på noen svar!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Uff, for en vond situasjon. Dette må være veldig tøft for deg. Syns det er utrolig godt gjort av deg å være så forståelsesfull som du er med samboeren din!

Tror du at han ville blitt med deg på parterapi samtale? Å få et barn oppleves i mange tilfeller som en slags krise, spesielt for en del menn og kanskje en slik samtale kunne fått han til å innse hvordan situasjonen oppleves for deg!

Angående det at dere har sex 1-2 ganger om dagen kan han få følgende opplysning: 1-2 ganger i uka er det vanlige og ofte sjeldenere. Det kan jeg selv bekrefte fra mitt eget forhold, og også fra venninners forhold. Kanskje han burde spørre noen av kameratene sine? Da vil han nok få høre at han kan prise seg lykkelig! Høres nesten ut som om han har et avhegighetsproblem?!

Håper virkelig du får tatt hensyn til deg selv oppi alt dette. Som du selv sier det er ikke bra for babyen din heller.

Trøsteklem

Skrevet

En mann som tvinger sin gravide kjæreste til å ha sex tross smerter, dårlig form osv er sannelig ikke mye mann i mine øyne, men en liten umoden guttunge. Kan jeg spørre om alderen her, for ihvertfall han virker veldig ung.

En mann som dumper en gravid kjæreste pga mangel på sex er ikke verdt hundeskitten i gata. Sorry, men dette er ikke noe du skal finne deg i. Gravide kan veldig ofte slite med humørsvingninger, kvalme og nedsatt sexlyst, og dette er MEGET normalt og slettes ingen skilsmissegrunn.

Jeg hadde det på akkurat samme måte. hadde en sutrete umoden kjæreste som anklaget meg for å ikke være glad i ham (da jeg ropte på elgen istedet for å knulle på ham). Det ble slutt før barnet var født. Etter at jeg tvang meg selv til å ha sex med ham, mistet jeg etterhvert alle følelser for ham. Og siden har ingen sett dem.

Ikke mas på ham eller snakk med ham. Han burde sitte i en mørk krok og seriøst skjemmes!

Skrevet

For en umoden og usympatisk fyr! Håper han klarer å utvikle et snev av empati før han skal bli pappa.. Ikke gå i den fellen at du tror "Menn bare er sånn". Voksne oppegående menn oppfører seg ikke sånn og hvis han ikke i noen få mnd kan sette sin egen sexlyst i annen rekke og støtte deg, er han ikke mye å samle på spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...