Gå til innhold

Hvor får dere "Styrke" i fra?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fødelsangst og er blitt henvist på fødselsamtale

til voss sykehus av legen min.

Føler at jeg har har store problemer med å få utrykkt hvorfor jeg vil ha Ks og hva jeg føler i det hele og store.

Har dere noen anbefalinger og hva jeg burde gjøre for å klare å få fram hvorfor jeg vil ha Ks.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

i mitt første svangerskap hadde jeg det som deg, men jordmor bare føyset det bort. Jeg stolte på jordmor, og ikke på magefølelsen. Det resulterte i mange søvnløse netter, og til slutt en forferdelig opplevelse av fødselen, som endte i keisersnitt.

I mitt 2. svangerskap tok jeg tidlig kontakt med jordmor, og hadde mange samtaler både med henne, og en sykehusjordmor. Det resulterte i et planlagt keisersnitt, og mange gode sovenetter.

Jeg vet ikke hva du skal si for å få keisersnitt. For mitt vedkommende, hadde jeg noen større traumatiske opplevelser som "forenklet" prosessen llitt.

Jeg råder deg til å skrive ned noen punkter, slik at du ikke kommer uforberedt til samtalen. Be om råd og hjelp. Ikke forsøk å virke mindre redd enn du er. Vær ærlig.

Kommer du ikke overens med den jordmoren du skal ha samtale med, be om en annen!!

Stol på deg selv, vær "pågående".

Lykke til

Skrevet

Skriv ned stikkord og ha med deg på samtalen. Det er kjipt å gå i fra en samtale og tenke etterpå: "hvorfor sa jeg ikke det og det?"

Ha med deg mannen din eller en annen person sm kjenner deg godt og som kan støtte deg dersom du føler du ikke får sagt detr du ønsker.

Du vet selv hvorfor du vil ha KS, bare si de grunnene til JM. Snakk fra leveren og ikke tenk på hva hun/de måtte tro om deg. Ikke vær redd for å vise følelser.

Lykke til

Skrevet

Hei der.. vet ikke om jeg har skrevet med deg før siden du vil være anonym.. men jeg var selv på voss til samtale med dr frost for 14 dager siden.. etter en pyton samtale på haukeland.. fikk en reptur skade sist jeg fødte.. sist jeg var gravid hadde jeg fødsels angst, men er ikke redd for fødselen denne gangen men skader jeg kan få...så vet at det er fælt å være redd... men det er utrolig hvor fint det går når man er mitt oppi det;) men over til voss igjen.. fikk avslag på kk i bergen å satte meg på toget til voss var da i uke 35.. var veldig nervøs!!! men det hadde jeg ikke trenkt å være,alle var kjempe hyggelige der oppe.. fikk ks etter samtale med legen som var kjempe grei.. skal du til han skal du ikke grue deg. jeg var innstilt på å grine meg til det om jeg måtte,men det slapp jeg.. tror du har gode muligheter på voss med fødsels angst... får nå ks 12 dager før termin, så nå må den lille bare holde seg i magen til det,1,5 time til voss... håper på det beste, også for deg, masse lykke til!!! skriv her inne hvordan det gikk da!!! anne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...