Gå til innhold

Hvordan i all verden skal jeg klare dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har rukket å bli hele 19 dager, og da er det ikke fritt for at pappaen får lov til å være hjemme lenger... Sånn er det jo, jeg har permisjon og han må begynne å jobbe igjen...

Problemet er bare det at min kjære har reisejobb, noe som vil si at når han er på jobb så er han langt borte i huttiteita...

I dag fikk han beskjed om at han må reise til Cape Town (!!!) på onsdag, og han kommer ikke hjem før 21. desember...

Og her sitter hun som tenkte at det var nå altfor tidlig å begynne med julegaver FØR guttungen kom til verden...

Så her er INGEN gaver kommet i hus, har ikke engang tenkt på hva jeg skal kjøpe, eller på hva vi ønsker oss...

Så her kommer det til å bli baluba i desember. Lillegutt har heldigvis vært veldig snill, spesielt den siste uken, men det tar jo sin tid og sin energi å skulle gjøre alt som kreves likevel...

Dessuten liker jeg ikke tanken på å dra med meg lillegutt ut på stappfulle kjøpesentre. Ikke bare er det fullt av folk, men er jo høysesong for diverse skumle sykdommer.

Joda, det var dagens store SUKK!

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få kabalen til å gå opp på en noenlunde grei måte?

Skal jo egentlig ikke klage heller, det finnes jo kjempemange alenemødre som er alene med både ett og flere barn hele tiden. Beundrer dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda! klag i vei du!! du kan jo skaffe barnevakt ? På dagtid når kjøpesentrene ikke er så fulle, og bare for noen timer ?? amme han før du drar, pupme litt og ta en effektiv og nøye planlagt runde, så er plutselig alle gavene i boks ;)

Skrevet

kan du handle julegaver på nett? det gjorde jeg i fjor da bekkenløsningen tok overhånd på livet mitt.

har du noen som kan avlaste deg litt innimellom, en time her og en time der er mye når du ellers ikke får noe tid alene eller til å gjøre de store innkjøpene.

dessuten er du kvinne og da klarer du det meste! og..jeg vet det er en klisje, men.. det ordner seg alltid!

god førjulstid!

Skrevet

Når gullet sover setter du deg ned og lager en liste over hvem som skal få hva. Deretter tar du en kjapp og intensiv handlerunde (enten med barnevakt eller med snuppen i vogn).

Eventuelt kan du jo få din kjære til å handle med seg eksklusive gaver fra Cape Town ... da slipper du jo hele styret :-)

Ellers så kan du gå på kirkens nødhjelp sine sider og kjøpe en geit eller et tre el. lign til alle kjente.

Ordner seg nok, skal du se.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det ordner seg vel alltid :o)

Har allerede satt meg godt til rette for å prøve å lage en liste, men er så himla vanskelig å finne ut hva folk skal få...

Tok meg en trilletur til det lokale kjøpesenteret i formiddag bare for å titte litt og få noen ideer, men neida...

Kirkens nødhjelp sine sider har jeg faktisk vært inne og sett på. Synes det er skikkelig lurt!

Og så begynner jeg å lure på om jeg rett og slett skulle lage noen gaver selv. Da får jeg jo kosen med det, samtidig som jeg kan være hjemme med gullet...

Skrevet

Også kan far kjøpe noen artige og eksotiske gaver i Cape Towm.

Gjest Han Dr.Phil sier... Altså.
Skrevet

Det meste finnes jo på nettet nå, hva med å sette deg ned på nettbutikkene nå - så er du sikker på at tingene når fram til deg før jul ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...