Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Stakkars lille snuppa har fått feber. Målte nå nettopp og hun har 38,6 i feber. Hun virker i fin form, men er naturligvis slappere enn normalt. Når bør man senke feberen med paracet? Jeg er nemlig litt tilhenger av å la kroppen får jobbe litt, men om det ikke er bra for de små så har jeg paracet liggende... Noen som vet?
Millapril Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Jeg fikk høre at man kun skulle gi smertestillende dersom de små hadde store ubehag ved feber. Så her har vi ikke gitt, og heller hatt det litt kjøligere på soverom, tatt av dynen og luftet godt. Kroppen skal jo lege seg selv og feber er jo en måte å si i fra på. Om du er i tvil og det vedvarer, så bare ta kontakt med HS. God bedring til snuppa, håper hun kommer seg raskt! Her gikk det over etter en dag, heldigvis!
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Vi hadde en runde med feber i forrige uke, mandag - fredag, og fikk beskjed om å passe på at han fikk i seg rikelig med vann, og bruke paracet når vi merket ubehag. Han var i grei form, men når det nærmet seg kvelden så ble han slapp og sutrete. Da hadde han gjerne høy feber også (over 39) og vi gav ham noe for å kunne slappe av. Ellers så er det som nevnt kjølig soverom, ikke alt for varme klær og drikke som er viktig.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2007 Feberen hadde gått bittelitt ned rett før leggetid, så jeg utsatte evt. paracet. Føler det er bra for kroppen å jobbe litt, leste også at dersom det er infeksjon som er årsaken til feberen så jobber imunforsvaret bedre med litt feber :-) Har også slått av panelovnen som er på rommet hennes i natt slik at det blir litt kjølig der inne. Har ikke merket annet på henne i dag enn at hun har sovet ganske mye. Har hatt 5 dupper i dag, men dog ikke så lenge av gangen. Og så virker hun litt "borte" innimellom, men får raskt kontakt med henne og hun smiler og er blid :-) Hun har et par tenner oppe som er på full fart ut, så det kan jo være dem som hun plages litt med. Regner med den ene titter frem i løpet av et par dager :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Hei, Ja jeg leste ett sted at det ikke var nødvendig å gi paracet om de hadde under 39 i feber. Håper hun blir bedre snart da og at hun får slappet godt av.
Tussi og Maja Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Stakkar lille Camilla! Håper formen bedrer seg raskt, og at hun er i form til babysang i morgen;-)
Två små trollungar Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Mener også å ha lest at man ikke trenger å gi paracet når de har under 39 grader i feber. Men man må nok se ann almenntilstanden også. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå