LRMG Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Bor i nærheten av Bøler bad der de har vann som er litt varmere (32 grader). Hadde lyst til å melde oss på babysvømming, men synes det er litt dyrt og er ikke så glad i å bli låst til fast tidspunkt. Kan jeg ikke bare ta med meg poden på 3,5 mnd og hoppe uti? Må man gå på kurs for å lære sine egne barn og kose seg i vann egentlig? Kan jo ikke være så vanskelig? Hva tenker dere som har vært på babysvømming?
Lilletrollogmamma Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Joda, det er bare å ta med småen i vannet selv:) Vi gjør begge deler. Men på babysvømmingen lærer men babyene å være under vannet, og så øver vi på selvberging, samt ulike måter å håndtere barnet i vannet på. Og så er det sang og bevegelser sammen med mange andre babyer da! Men "vanlig" bading kan man likegodt gjøre på egenhånd! Det har iallefall vi gjort, i tillegg til babysvømmingen. Vi har badet med han siden han var 3 mnd.
Kate77 Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Tja, vi går på kurs nå. Synes det er greit jeg. Er selv veldig trygg på vann, men føler nå at jeg slipper å være redd for å gjøre noe galt med poden. Spesielt dykking ville jeg vært veldig skeptisk til på egen hånd. Syntes det var skummelt nok selvom instruktøren hadde demonstrert først:) Men finnes det ikke noen plasser i Oslo der dere kan dra på enkelttimer med instruktør til stede? Så kan dere jo prøve dere selv etterhvert. Når vi er ferdig med dette kurset kommer vi nok til å dra på egenhånd.
Lilletrollogmamma Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Ja, og vi har fått beskjed på kurset at man ikke skal dykke babyene under uten at det er instruktør tilstede, før de er så store at de evt. dykker under selv. Men vanlig bading mener jeg, det går jo greit!!
lisa2 Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Vi bor på Bøler vi og, og vi går på babysvømming på bøler bad. Ja, det er litt dyrt, men jeg hadde ikke lært å gjøre det riktig hvis vi ikke hadde gått på kurs. Man kan jo bade vanlig med babyen, men dykking er ikke anbefalt uten å ha gjort det med instruktør først. det er en del ting man skal passe på og babyen må vebbes til det. Instruktøren ser når babyen er klar til å dykkes under. Jeg synes du burde begynne på kurs jeg. Er det ikke noen som kan gi deg svømmekurset i gave da? evt. dåpsgave eller noe? Man trenger jo bare et kurs og så kan du fortsette videre selv. På Bøler bad koster det 1300kr for 10ganger.( Norsk livrednings selskap) Lykke til
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Hva med å ønske dere babysvømming (ev. "bidrag til..") i julegave til poden? Det har vi gjort overfor besteforeldrene til jenta vår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå