Gå til innhold

Øretermometer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at hvis man bruker øretermometer, så må man regne at den egentlige temperaturen er høyere enn det termometeret sier, fordi den får inn litt av temperaturen fra rommet omkring... stemmer dette? og hvor mye må i så fall legges til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les instruksen til det enkelte termometer. evt sammenlign med en rumpetermometer før det tas i bruk. Jeg tror nemlig det er forskjell på de forskjellige termometerene. :)

Skrevet

Sønnen min var fryktelig mye syk som liten og jeg fikk beskjed fra sykehuset om å kun bruke rompetermometer. De hadde sluttet helt å bruke øretermometer på den avdelingen han var, for de var visst for ustabile. Hvorfor de var det sa de ikke noe om -bare at den mest eksakte tempen fikk man ved bruk av rompetermometer.

Skrevet

Vi har øretermometer i barnehagen min, og i starten dobbeltsjekket vi med vanlig rompetemp også. Det viste seg at øretempen var mer riktig, og vi bruker nå i rumpen bare på de minste og på de som har små ører. Men det vi har sett er at hvis man ikke bruker/holder det riktig så viser det feil.. Så jeg skal kjøpe et slikt et til hjemmebruk fordi jeg har en som er så mye syk, og vanskelig å måle i stumpen.. Tror det vi har er Bosch..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...