snirkeline Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Noen som har barn som har hatt kyssesyken? Vi har vært hos legen nå pga at han igjen har hatt feber i nesten 41 i helga.Vært ofte der i det siste for å si det mildt,begynner nesten å bli flaut å ringe dit. I dag ble vi sendt videre til sykehuset for å ta blodprøver,pga mistanke om kyssesyken.Ble også sjekket for endel andre ting.Får svar i løpet av dagen i morgen. Men hvordan er det,hvis det skulle være kyssesyken....kan man sende dem som vanlig i barnehagen hvis de er feberfrie og virker generelt i grei form?Eller skal de helst holdes i ro en stund? Har egentlig sagt ja takk til en ekstrajobb i butikk,ved siden av den vanlige jobben min.Og sjefen der ringte i går kveld og spurte om jeg kunne være noen timer på tirsdag.Sa at minsten var syk,og at vi skulle til lege i dag.Ble enige om at jeg skulle ringe når vi hadde vært der og sett litt hvordan det går. Men er så usikker på hva jeg skal gjøre nå,om jeg bare skal droppe hele ekstrajobben....blir jo litt dumt hvis han blir syk igjen.Har vært vel ofte siste tiden...
Korse76♥ Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Dattera mi hadde kyssesyken og fikk beskjed om å holde seg helt i ro til leverprøvene var nede igjen. Så hun var hjemme i 3 uker eller noe sånn.
snirkeline Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2007 Ok.Da spørs det om jeg ikke skal si nei takk til ekstrajobbing nå.Litt dumt å begynne på opplæring hvis det ikke blir noe av.Skulle vært julehjelp,men da kan det jo være greit for arb.giver å få tak i en som er litt mer sikker....
Fire småtroll Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Jeg hadde kyssesyken for to år siden (voksen jeg da men), og søstera mi (17år) hadde det tidligere i høst. Hos begge to ble det tatt blodprøve etter utallige innfeksjoner (bl.a. brondkitt, lungebetennelse forkjøleleser osv), men da var leverprøvene ganske lave og kyssesyken på vei tilbake. Så ingen av oss trengte ta spesielt hensyn, bare få nok søvn og la kroppen bestemme tempoet en stund. Forsto det på legen at det er ganske vanlig at man ikke får diagnosen kyssesyken før den er på vei tilbake igjen, for av en eller annen grunn er det en av de siste blodprøvene som blir tatt ved hyppig sykdom. Så kanskje du er like heldig, og han er over det værste allerede...
snirkeline Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 Kan jo tyde på det da hvis det skulle være det.Han har hatt gjentatte halsinfeksjoner og øreverk.Mye slim og hoste og en gang bronkitt.Blitt noen penicillinkurer:-( Ikke mer en ca halvannen uke siden han var ferdig med en kur.Og da er det jo rart at feberen plutselig stiger til 40,7 grader igjen.. Vært på øre/nese/hals med han og de fant ut at han skal legge inn dren i ene øret,fjerne falske mandler og polypper.Håper det vil bli bedre da. Eldste sønnen vår var kjempemye syk som liten,men etter han fjernet mandlene som 3-åring har han nesten ikke hatt feber siden.Og nå er han snart 13.Og datteren vår skal snart legge inn dren for tredje gang,hun er også veldig fin de periodene det er på plass. Så får vel satse på at ting blir bedre snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå