Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra, vi fikk en velskapt gutt den 8.november!

Men jeg synes det var en tøff og intens fødsel, selv om dette var nummer to. Hvorfor er det ingen på sykehuset (Ullevål) som går igjennom fødselen etterpå, slik at man får en debrifing? Følte det nesten var samlebånd, fort inn og fort ut til hotellet, der de som jobbet kun var opptatt av ammingen. Ingen tok initiativ til å snakke med meg om hvordan jeg opplevde fødselen. Jeg har blitt veldig redd for å føde igjen, og det hadde vært godt å få snakke med jordmoren som assisterte under fødselen. Hun bare takket for seg så snart barnet var ute, og borte var hun. Synes det er litt rart at det ikke er fokus på å forebygge fødselsangst....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også en tøff fødsel med nr.2. Jeg fødte på Ahus, og der kom både legen og jordmor og snakket med meg etter fødselen, uten at jeg måtte be om dette selv. I tillegg har jeg bedt om samtale med lege/jordmor ved fødeavelingen i forkant av at jeg nå snart skal føde nr.3. Dette fordi jeg ønsker å være forberedt i forhold til at de komplikasjoner som oppsto sist også kan skje denne gang. Men må si at jeg gruer meg mer til å føde denne gangen enn sist, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...