Gå til innhold

Går dette bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg har fått omgangssyke, og skal ha eksamen på fredag (får oppgaven på onsdag, har 48 timer forberedelse). Går dette bra? Har flydd på do og kasta opp hele dagen, det må da gi seg innen onsdag? Eller? Jeg prøver å ikke stresse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stress. Du blir helt sikkert bedre. Kan du ta imodium? Spør på apoteket, er noe med oppkast og diare - hvis man har begge deler skal man ikke ta det eller noe slikt. Drikk biola med blåbær, det binder magen. Alt ordner seg for snille piker, dette klarer du! :)

Skrevet

Du har jo noen dager enda da, så det er ennå håp.

Husker jeg måtte gi opp å ta en eksamen pga omgangssyka en gang selv, men jeg kastet ikke inn håndkleet og ga opp håpet før jeg måtte spy igjen for ørtende gang kl 5 på natta før jeg skulle ha eksamen.

Skrevet

Takk for svar begge. Jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal holde på som dette i dagesvis, det må da virkelig stoppe snart!

Skrevet

Det er jo lov å være sykmeldt fra eksamen også. Er det skikkelig ille så ta en tur til legen å få en sykemelding.

Bakdelen er jo at du da må sitte med konte-eksamen når resten av klassen har fri ;)

Min erfaring med omganssyken er at den kommer og går veldig raskt. Ofte borte på en dag eller to.

Skrevet

IKKE ta immodium.. Har du omgangssyke har du virus i mage/tarmsystemet og ved å ta immodium stopper du diareen - men får da ikke "skylt ut viruset" slik man skal.. Jeg har veldig dårlig erfaring med å ta immodium - var syk myyye lengre enn nødvendig...... Bedre å la det gå sin gang - er som oftest over i løpet av 24-48 timer.. Men vær obs på at dersom det f.eks er norovirus er du smittsom for andre i inntil to døgn etter symptomfrihet!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...