Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Hei alle sammen.. Jeg lurer bare på om en ting.. Vi har.. sjokolade meg alkohol.. marsipan med alkohol... Øl med alkohol... Vin med alkohol... gløgg med alkohol... vin til mat.. vin uten mat... Bør vi spise eller drikke dette?? Er det forskjell om jeg drikker rødvin med eller uten mat?? Er sjokolade med alkhol farligere enn marsipan med alkhol?? EEEEEEELLLER....burde man kanskje holde seg unna alt med alkohol?? hmm...la meg tenke meg om....
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Neida, all alkohol som er MED noe er ok..Bortsett fra marsipan. Da kan barnet få pukkelrygg. God jul... ;P
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Farligst av alt er konfekt med f.eks konjakk eller rom.. der er ikke alkoholen kokt ut, så det å spise 5-6 konfekt av den typen blir med andre ord som å ta et lite glass konjakk... Det er noe veldig få tenker på. I marsipan er alkoholen kokt ut og dermed ikke farlig. Samme med rødvinsaus osv.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 sier ikke mer http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.4183510
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 kjæresten min hadde en veldig god løsning på dette...han driver nå hver kveld med å suge ut cognacen fra sjokoladen ved å bruke en liten sprøyte..så når sjokoladen er hul sprøyter han inn vodka...alle vet jo at sprit steriliserer alt så nå har jeg snart et pent lite lager med sjokolade uten cognac som jeg kan spise... marspianen behandler han i samme stil.. først tar han en halvflaske vodka i en skål, så legger han marsipanen oppi..på den måten blir all likør og liknende presset ut av marsipanen :-D man trenger jo ikke gjøre det vanskligere enn hva det er??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå