Gå til innhold

Hjelp - han tar ikke flaske, tips mottas med STOR takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vår lille baby på 4 måneder tar ikke tåteflaske, vil bare ha pupp. Vel og bra, men mor hadde planer om et aldri så lite julebord neste uke. Vi har prøvd mange ganger (pappaen prøver), men den lille vil verken ha pumpet melk eller MME. Det ender alltid med fullt vræl og helt krise, samt utsultet og utgrått unge, dvs at jeg faktisk ikke kan gå ut. Babyen storebror tok flaske helt fint så jeg aner ikke hva det dreier seg om? Tips til hvordan få dette til? Kan vi bruke kopp f eks?

Takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dere kan bruke kopp... tar vanvittig tid da, men det går... Har du prøvd med brystskjold på brystet som en overgang? En slags ekstra brystvorte som er laget av myk plastikk... Har ikke prøvd det selv, for snuppa mi tar greit fra både pupp og flaske... Men bare ett lite tips!

Skrevet

hei hei kjenner igjen den dær ja.størstemann nektet flaske,tutkop,glass mm så d ble lite ut på meg før gutten sluttet me puppen 14 mnd gammel...

småen vill heller ikke ha flaske,han vill heller ikke ha mme men jeg skal selv på julebord den 15 desember så da skal vi prøve med tutkopp eller glass...

skal oxo prøve å kjøpe inn andre sutter til tåteflasken så kansje han vill ta den til slutt.

ta gjerne en genser som du har brukt å legg inntil han når han skal ha mat så han kjenner lukta fra deg så kansje han vill ta den...

har ikke så mye råd men d er vert å prøve iallefall.du har jo godt av å komme deg ut litt du oxo.Lykke til ialefall:)

Skrevet

Vi måtte også gi opp flaske, men shots-glass går fint.

Det finnes ogås en spesiell kopp med helletut på apoteket. De bruker sånne på prematur-avdelingen.

Skrevet

sjekk på www.flaskeposten.org

vi forsøkte med ulike flasker og flasketutter. hun brukte smokk så vi begynte med at hun hadde i smokken også brålurte vi inn flasken og da først skjønte hun at det var noe i den greia vi dreiv å tvang på henne til stadighet;o)

brukte mm først og deretter mme med malt i, slik at den ble søtere.

og da vi endelig fikk det til begynte vi med ett flaskemåltid annenhver dag, slik at det ikke skulle gå i glemmeboken. i begynnelsen var det bare jeg og pappan som klarte å gi henne flaske, så vi fikk ikke funnet på noe sammen...

hun likte forøvrig den brede flasketutten fra Avent. Hjalp myyye at mamma hadde handlet flotte dyre og ikke minst "riktige" Dr. Brown flasker da gitt...

Skrevet

Prøv chicco sine flasketuter, de er mykere enn vanlige av silikon. Det tok lillemor til NØD. Likner mer på brystvorte ;o) Hun tar ikke noe annet enn pupp egentlig.

Disse tuttene passer forrestn på avent-flaskene. Kjøp tuttene på apoteket.

Skrevet

Hei jenta mi tok heller ikke flaske i begynelsen, prøvde med flere men ho bare tulla til ho fikk prøve mam flaskene..den er mye mykere og var lettere og suge av for ho..koster 29kr på kiwi..hvis du har avent flaske fra før så passer mam tutane til de au..

Skrevet

prøv ulike merker...og er de slutne nok, spiser de tilslutt..

Skrevet

Mini er 4 mnd og har tatt flaske hele tiden! Fikk kun flaske fra han var 3-4uker fordi han reagerte på melken min når jeg hadde brystbetennelse. Nå har han funnet ut at flaske er en forferdelig dårlig erstatning for puppen.... Et vennepar av meg passet ham, mens jeg var på middag en kveld og de endte opp med å kjøre ham i bilen og kom å hentet meg...ikke pokker om han skulle ha mat fra flasken... Samme skjedde når han var sammen med farmoren og farfaren sin noen timer (trodde det hadde vært et engagnstilfellet da jeg fikk gitt ham flaske dagen etter at han hadde nektet første gangen..) Og har prøvd 3 forskjellige flasker/tuter, tutekopp, mm, mme, ulike typer mme - men det er overhode ikke aktuelt!! han har begynt å spise litt grøt og fruktpure, så en kan alltids klare å få i ham noe, men fryktelig slitsomt at han ikke tar flaske lengre...

Skrevet

Fingermating. Kjøp sonde på apoteket. Ha ene enden av sonden ned i flasken, og teip den andre enden fast i lillefingen din. Så suger babyen på lillefingen, og får i seg mat på den måten. kan også festes til smokk.

Skrevet

Flasken til et merke som hetter tommi teepee har en smokk som har form som en pupp.. Fantastisk! Jenta mi tok ikke flaske før jeg kjøpte den for en mnd siden, da var hun 9 mnd!! VErdt å prøve!! Og viktig at andre enn du gir flaske..

Skrevet

Vi har øvd på flaske leeeeeeenge. Hadde samme opplegg som dere hyl og skrik og hysterisk unge.

Nå går det fint. Men vu har vært igjennom mye hyling. Har sikker øvd i over en mnd. Han sitter på fanget og spiser. Må for all del ikke legge han ned i puppstilling! Da blir det wræl. En gang sovna han til og med til flaska. Men vi får det fortsatt ikke til på natta... Skal også på julebord, så på lørdag må det bare gå.

Skrevet

Litt sent for dere, men det du skriver er en veldig god grunn til å la babyene bli vant til flakse tidlig. Minstemann fikk prøve flaska da han var bare noen få dager gammel. Nå er han tre måneder og det er ikke noe problem om jeg er opptatt/borte. Man må imidlertid holde det ved like, helst bør de få litt flaske hver dag.

Skrevet

Avent har tutekopp som kan brukes fra 3mnd alder...kanskje du kan prøve en sånn? Kjøpte nettopp en sånn en til snuppa her i kveld :)

Skrevet

må bare komme med en liten kommentar til personen som skreiv om mam sine smokker til avent flasker.

min tar bare mam smokkene. de er mykere og han får bedre sugetak, i tillegg så er toppen av smokken litt avlang/flatere og ikke trillrund som på de fleste andre smokkene. denne skal visstnok være mer formet som en brystvorte. ultivent heter denne typen smokk.

det jeg vil fram til.... jeg prøvde disse smokkene på avent sine flasker og det gikk dårlig. smokken er så myk at når babyen min drakk av den så sugde han smokken helt flat,pga vakuumet, og ingen melk kom ut. i tillegg svelget han mye luft fordi han da ikke fikk melk. man må dra ut smokken hele tiden og helle melka ned i smokken.

mam smokkene bør brukes til mam flaskene. de har luftventiler i bunnen(med en gummiring over så melka ikke renner ut) slik at det ikke blir vakuum og smokken blir ikke flat. babyen svelger heller ikke så mye luft. knallbra!

over til det du i utgangspunktet lurte på: min var ikke så veldig gla i flaske selv men med mamflaskene gikk det som en drøm med en gang. mest sannsynlig fordi han fikk et myye bedre sugetak og klønet mindre med disse enn de andre.

ellers må du bare prøve det litt frem med andre typer smokker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...