Duracellgirl*prøver* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 fått beskjed av legen at det er noe som jeg tydligvis har,men hva er det og hva skjer?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Høyt eller lavt da? Jeg fikk beskjed etter fødselen at jeg hadde høyt stoffskifte. Noe som tydeligvis ikke var så veldig vanlig, iallefall ikke i min aldersgruppe. Vet ikke hva det kommer av og hva som har forårsaket det. Men legen mente det kunne ha blitt utløst pga svangerskapet og alle hormonene. Jeg går nå regelmessig til kontroll på sykehuset og har begynt på 2 typer medisin. Gikk i 2 mnd på en type først, og da ble stoffskiftet mitt lavt, så måtte på en til som skal holde det i balanse. Fikk beskjed om at jeg skal gå på medisin i ca 1 år for å se om det blir bra av det. ER jeg heldig så blir det det og jeg slipper mer behandling. Hvis ikke vet jeg ikke helt hva som skjer. Men det jeg vet er at har du lavt stoffskifte er du kanskje nødt til å gå på medisin resten av livet. Ikke noe pes egentlig, i allefall ikke sånn som det er for meg nå, for jeg tar bare en tablett daglig. Må bare huske de hehe. Skal du inn til kontroll eller har du fått vite noe mer i det hel tatt? Jeg har fått veldig lite info så har googlet det. Gjør det du også, finner masse da.
BettyBoob Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 ja, alle har stoffskifte (også kalt forbrenning). men noen har for høyt og andre for lavt. jeg har for lavt og må gå på medisiner resten av livet. det kalles hypotyreose. for høyt kalles hypertyreose. snakk med legen din du, og be ham forklare. jeg vet jo ikke om du har for høyt eller lavt, så da er det liten vits i å informere deg masse....
Duracellgirl*prøver* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2007 jeg fikk telefon fra legen bare,om at blodprøvene mine viste dette. de tok prøver fordi jeg sliter med å gå ned i vekt. så fikk jeg beskjed om å tenke etter om jeg har flere plager, og da kom jeg på flere ting som bare er blitt en vane at er det liksom. Jeg er foresten 23 år og har 2 barn, en på snart 3 år og en på snart 4 mnd. hjertebank (har arytmi,så er vant til at hjertet er litt i ubalanse) svimmel og veldig glemsk (har skylt på ammetåka...) kvalm (vært småredd for at jeg skulle være gravid igjen noen ganger) diare (har hatt mye av det før pga melkeallergi, så tenker ikke over det) hodepine (hatt migrene før jeg fikk barn) trett/utmattet (regnet med at det er pga barna) Dette har jeg hatt lenge,men blitt vant til det, så har ikke tenkt over at det skulle være noe galt. De sa ikke om det var lavt eller høyt, bare at jeg skulle henvises til sykehuset for videre utdredning, ul og vevsprøve?? aner ikke hva det går ut på heller. Synes de er dårlige med info. Ja skal søke litt på nettet og lese litt om det,takk.
BettyBoob Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 ring legekontoret og spør om prøvene var for lave eller høye da er det lettere å lese på nettet! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå