Tkl84 Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Er plaget av langvarig uvi som ikke lar seg behandle med antib.Bruker tranebær,men heller ike dette hjelper.Legen mener jeg må på utredning, men gruer meg til denne undersøkelsen. Noen som har vært gjennom dette?
grå :) Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har ikke vært gjennom det, men jobbet noen år på avdeling der det utføres. tror nok de fleste som kommer dit gruer seg til undersøkelsen, men man får bedøvelsene og instrumentene er tynne. har inntrykk av at de aller fleste synes det har gått veldig greit når de er ferdige. aldri hørt noen hyl heller om det hjelper noe:)
roxanne Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har gjort det, det er jo litt ubehagelig - men det finnes mye som er verre. Det er en rask undersøkelse.
Nyseryllikberta Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Har vært med datteren min på undersøkelse. Hun var seks år da hun tok den, fikk beroligende middel først, slik at hun skulle ligge i ro. På voksen smører de vel lokalbedøvelse på kateteret når de fører det inn. Så er det bare å bite tennene sammen.... Greit å utelukke endel årsaker til sånn stadig tilbakevennende urinveisinfeksjon.. Tvitvi;)
Tkl84 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 Takk for svar alle sammen!!!føler det ikke er sååååå skummelt lenger, hehe.Bare ett sist spm (litt teit da men) Fører de denne slangen langt opp?hvor mye slange putter de oppi der liksom?Er det på en måte det samme som å få satt inn kateter? hehe, mye rart jeg lurer på.....
Nyseryllikberta Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Ja, det er et kateter de setter inn, stopper når det er inne i blæren. (Det ser de på røntgen) Min datter fikk kontrastveske via kateteret, de fylte blæren helt, så skulle hun tisse ut det igjen - alt mens de tok røntgen. Hadde sånn "bleie-laken" under seg på undersøkelsesbordet. ... vet ikke om det er helt samme prosedyren når det er voksne jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå