*tybber* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har en 40% stilling, jobber altså 2 dager i uka der. Pluss at jeg er tilkallingsvikar gjennom et vikarbyrå de 3 andre dagene i uka. Nå har jeg begynt å bli veldig svimmel, det svartner for meg (uten at jeg besvimer) flere ganger om dagen og ryggen er helt ødelagt. Det jeg lurer på er: Kan legen sykemelde meg de 3 dagene i uka? Selvom jeg ikke har en stilling i det vikarbyrået? Og hva vil jeg eventuelt motta av penger da? Et gjennomsnitt eller? Ble mye spørsmål dette, men tenkte å høre om noen her visste noe om det før jeg kontakter trygdekontoret (eller hvem det er jeg skal kontakte ang dette).
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 du får kun betaling for fast arbeid vil jeg tro. ikke når du er tilkallingsvikar
*tybber* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2007 Okei, da får jeg sjekke det opp. "Vil" liksom ikke bli sykemeldt fra den 40% stillingen enda, men hvis det fortsetter sånn her, orker jeg ikke noe annet. Takk for svar! )
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 du får utbetalt da gjennomsnittet av di 3 siste månedene...
*tybber* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 Av det jeg har jobba gjennom vikarbyrået? Er du helt sikker?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 er ikke HELT sikker, men tror det... jeg jobbet som vikar/ekstrahjelp, hadde ingen fast stillingsprosent eller noe og jeg ble sykemeldt å fikk gjennomsnittet av di 3 siste månedene=)
1, 2, 3!!! Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Har du sjekka om du har nok B12? Jeg hadde det slik som deg sist jeg var gravid. Tok blodprøve, å fikk beskjed om at jeg hadde nok B12 til bare en av oss (meg og jenta mi) Fikk "et skudd" rød, seig B12-injeksjon i rompeballen, og alt ble mye bedre. Holdt lenge med den ene ampullen.
*tybber* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har bare tatt blodprøver på første kontroll, som da var i september. Da var alle prøver fine. Men ting kan jo ha forandra seg på snart 3 mnd. Jeg tenkte å ringe legen i morgen, og bestille en hastetime. Skal til jordmor, for første gang, på fredag, men det er jo legen som tar blodprøver osv, så da må jeg jo innom han også!
Piken på landet Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Du kan få sykemelding fra det du går ekstra ja, HELT sikker. Jeg går mine 68% som er min faste stilling, men var lenge sykemeldt. Da fikk jeg også sykemelding i en annen kommune der jeg gikk litt ekstra i sommer. Nå er jeg tilbake i min faste stilling, men har vært sykemeldt fra ekstravaktene helt siden august. Da får jeg et gjennomsnitt av det jeg hadde jobbet de siste 4 ukene. Det er ikke noen fasitt for hvor langt tidsrom de tar utgangspunkt når de regner ut dette gjennomsnittet, så det varierer veldig. Hør med legen din om¨å få en sykemelding du. Lykke til og god bedring!
*tybber* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2007 Tusen takk for svar!! ) Da skal jeg få bestilt meg en time så fort som mulig! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå