Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har skjønt at vi ikke skal gi de små sitrusfrukter, men hvor lenge gjelder dette? Det er flere som har prøvd å gi Mia en bit clementin, men jeg er vel litt hysterisk og sier nei takk, men er det egentlig en sitrusfrukt?
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Hmm ja du sier noe. Jeg glemte meg helt bort og har gitt henne noen små biter av det. Tror fort man merker om de er allergiske. Jeg har heller ikke gitt henne mye. Har tro på at alt i små doser går bra. Ellers har vi ingen allergier på dette i familien så jeg har tatt sjangsen. Appelsin er mye sterkere så det har jeg holdt meg unna foreløpig.
Två små trollungar Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg tror ikke det er så farlig å prøve med små biter, og følge med på eventuelle reaksjoner. I hvert fall dersom dere ikke har sitrusfruktallergi i slekten. Jeg fikk til og med anbefalt av HS å prøve å gi Amanda litt appelsinjuice til et måltid om dagen dersom hun ikke vil drikke vann, melk og lignende, så da kan det vel ikke være så farlig?!
Tussi og Maja Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har også latt Maja smake på en clementin-båt. Hun syntes det var veldig bra. Man skal vel være forsiktig ift allergi. Og i tillegg kan det være sterkt for magen deres med all syren i slike frukter, men da må det vel være større mengder det er snakk om..
Solstråle72 Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har også latt Tobias fått smake på en clementin-båt. Han syns det var litt "surt" tror jeg, så det har blitt med den ene båten :-) Helsesøster sa til meg at jeg kunne gi appelsinjuice til måltider, MEN den måtte blandes ut med like deler vann ellers så ble den for sterk for barnet. Juice innholder mye syre som også tærer på tennene. Så jeg skulle ikke gi den i tåteflaske, men i kopp og kun til måltidene. Jeg har hittil ikke gitt Tobias noe særlig med juice, han synes det er greit med melk og vann :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå