Gå til innhold

sykemelding fra jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på en ting.Jeg har 20 prosent sykemelding, borte fra jobb en dag i uken pga at jeg sliter med hodepine og uttmattelse. (jobber i b.hage og er i uke 20) Fastlegen min er ikke mye hjelpsom,han eier ikke empati og er ingen hyggelig mann. Derfor har jeg bestemt meg for å gå til jordmor i stdet og jeg er spent på forskjellen. Det jeg da lurer på er om jordmor kan skrive ut forlenget sykemelding? Sykemeldingsperioden min går ut nå, og i stedet for å gå til han fæle legen min tenkte jeg kanskje hun kunne ta seg av det..? Noen som har erfaring med dette? Kan man bli undersøkt hos jordmor? GU ? Takk for svar:) Vennlig hilsen meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nei, jordmor kan dessverre ikke gi deg sykemelding. Men hun kan stort sett svare deg på det meste, undersøke deg med det som er relatert til svangerskapet og gi gode råd. Det var det min jordmor sa iallefall.

Huff, du bør bytte fastlege!! Sånt er ikke noe hyggelig...

Skrevet

Jormor kan dessverre ikke gi deg sykemld.

Kanskje du skulle finne deg en ny fastlege dersom du ikke er fornøyd med den du har.

Skrevet

Takk for svar:) Ja jeg burde gjøre det skal se på det med en gang:) takk!

Skrevet

Jordmor kan ikke sykmelde deg, men hun kan sett deg på svangerskapspenger!

Dette er det samme som sykepenger bortsett fra at du ikke bruker opp retten din på å være sykmeldt.

På nav.no finner du mer informasjon om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...