Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Har ei fire år gammel jente som er veldig plaget med atopisk eksem, og slik har det vært en god stund nå. Første gang jeg var til legen med det fikk jeg beskjed om å smøre med hydrokortison og fet krem. Nå har hun blitt satt på en kur, med sterkere kremer som hun skal prøve i 2 uker.. Håper VIRKELIG hun blir bedre av dette.. Det er ikke bare litt eksem, det er forferdelig mye, spesiellt på fotene, helt forferdelig å se. Men, Jeg lurer på om noen andre har erfaringer med denne type eksem, hva gjorde dere, hva mer burde jeg gjøre osv, noen tips? Kanskje noen som har vært igjennom det samme? Har forstått at atopisk eksem ligger i genene, men at det bryter frem mest på vinters tid? ( det var i allefall det legen sa ) Men så har jeg også hørt at atopisk eksem kan komme av Sitronsyre - E-stoffer i maten?? Virker jo som om det er NOE hun reagerer på? kan vel ikke bare være luften vel? Frustrert mamma..
Frustrert 5.gangs Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har atopisk eksem og har hatt det hele livet. Det er nok noe hun reagerer på, enten det er mat eller klær/sengetøy eller vaskemiddel/skyllemiddel. Det er aller best med bomullstøy inn mot kroppen som er vasket med nøytrale vaskemidler. Det er veldig viktig at hun ikke går rundt og fryser, og vi som har atopisk eksem fryser gjerne mere enn andre......noe å tenke på når det gjelder påkledning i barnehagen også. Ull er fint, men ikke innerst mot huden. Søk på nettet.Det finnes mange kryssallergier (man tar vel ikke allergitest på unger før de når en viss alder) Sjekk ut denne linken. Jeg bruker denne legen selv. http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/barneeksem Her står det mye nyttig om eksem. Det kan være nødvendig med lysbehandling, noe som er veldig effektivt i mitt tilfelle. Ellers kan også stress forverre eksemet. Håper dette var nyttig. Ønsker dere lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk for svar. Skal sjekke ut den linken jeg
trillemamma Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Be om en henvisning til en hudlege, så hun kan testes mot allergi. Sol og sommer er suverent mot atopisk eksem. Det stemmer det at det er verst om vinteren. Det er hovedsaklig to ting jeg har funnet som hjelper for gutten min. -Saltvannsbad. Jeg har badesalt i badekaret en gang i uken. Det lindrer det litt, og tidligere har det også fjernet eksemen. -Udo`s Choise, en suven drikk, med omga 3+6+9. Begynn med 4 ss daglig i noen uker, fortsett så med 2 ss daglig. Dette har fjernet eksemen hos min gutt og hos mange andre også. Her er mange fine linker om denne drikken http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=pYC&q=udo%60s+choise+atopisk&btnG=S%C3%B8k&meta= Har du forresten lest inne på eksem og allergi? Der står det mye fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå