Gjest supersnupp Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Pomme frittes stekt i stekovnen ................?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Kommer ann på hva du definerer som usunt ) jeg går på ketolyse, og kan ikke spise det. MEN, det er mer karbohydrater i de du lager hjemme, enn de som er fritert på gatekjøkken )
Carnivale Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Ja, usunt. Ikke FULLT så usunt om du lagger pommes fritsen selv, av poteter liksom...men de du kjøper frosne i butikken er halvfriterte fra før...
ennaH Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Det kommer vel an på hva du sammenligner det med! Sammenligna med sukkerspinn: nei. Sammenligna med kokte poteter eller potetmos: ja.
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Jeg så på det programmet "Du blir hva du spiser" og hun som var programleder sa at det ikke var så ille med pommes frites hvis man hadde dem i ovnen i stedet for i frityrkokeren
snurkle Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Er som regel mye herdet fett i de, og det er usunt uansett hva du velger å sammenligne det med. Lag heller selv, jeg skjærer tynne potetbåter med skall, spayer på litt olje og krydrer (som regel pepper og litt salt). Stekes midt i ovnen på varmluft, 200 grader i 25-30 min. Minst like godt, jeg synes det blir bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå