Gjest supersnupp Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Styr unna ferdigdeigen fra merket NÅ ( tror det er Tine sin), helt grusom å bake ut og grusom på smak..
selfangerkjerringa Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Kan forøvrig si det samme om den ferdige pizzadeigen fra NÅ (tine tror jeg). Den suger.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 det kan jeg skrive under på at den gjør.. er ikke verdt en krone! ikea sin ferdig deig er topp! best i test i fjor..
Lille søtnos Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Fint å vite. Pepperkakedeigen fra IKEA brukte vi ifjor. Den var helt super og veldig god.
Gjest supersnupp Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Jeg kjøpte ny deig i dag fra merke Lierne og den var knall, enkel å håntere og god på smak.......... Paideigen til NÅ er faktisk god:)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 hvorfor ikke lage sin egen pepperkakedeig. det tar ikke så lang tid å lage det. jeg har en god oppskrift som jeg bruker hvert år om noen er interesert..... bare si ifr,så skal jeg skrive den inn her...
MikroMidas Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Har kjøpt deig på OBS. Noen som har smakt den?
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 JA skriv oppskrift! Håper den er "barnevennlig" på smak. Ofte har æ opplevd at det morsomste med pepperkaker er å bake de. De blir nesten aldri spist...
Gjest supersnupp Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Jeg kjøpte den Lierne på OBS og den var knall, mulig de har flere typer der da:)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 hurra, skal lage for første gang og har kjøpt Ikea sin, nå gleder jeg meg )))
Tally Skrevet 3. desember 2007 #12 Skrevet 3. desember 2007 100g bakemargarin 1 dl (125g) lys sirup 1 dl vann 2 dl (180g) sukker 1/2 ss malt nellik 1/2 ss mlt ingefær 1/2 ss kanel 1/2 ss natron 7 1/2 dl (400g) hvetemel Deigen bakes minst et døgn før den skal brukes!! Smelt margarin, tilsett sirup og rør til den er smeltet inn. Tilsett vann og sukker iblandet nellik, ingefær, kanel og natron. Arbeid inn hvetemelet til en jevn deig. Dekk med plast og la stå kjølig i 1-2 døgn. Kjevles ut til ca 25mm tykke leiver. Ovn skal være 200 grader og kakene stekes midt i ovnen til de er pent gyllenbrune (ca 5-10 min) Glasur: 1 eggehvite 1/2 ts sitronsaft ca 3 dl melis Denne er min første oppskrift, lett å lage og resultatet ble kjempebra!
Gjest supersnupp Skrevet 3. desember 2007 #13 Skrevet 3. desember 2007 takk,skal prøves:) Her spises det en del pepperkaker i løpet av desember kan du si.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå