Gå til innhold

To dager til IKM ... symptomdagen - blir GAL av meg selv!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

to dager til IKM....

Er i min første pp, men håper så sterkt at den sitter på første forsøk. Har kost oss masse,masse denne mnd., så muligheten er der vel så absolutt

Forige uke var jeg proppfull av symptomer. Øm i magen og korsrygg, ømme bryst, noe mer utflod enn normalt, kraftige hummørsvingninger, noe svak kvalme, stikking i sidene m.m.

Så fikk jeg noe el lignende utflod fredag ettermiddag, merkelig.... er nemlig ganske så sikker på at jeg hadde EL rundt 21.11...

Nå i dag er jeg helt "skrudd" igjen.

Hodepine, noe utflod, lett kvalme som kommer og går, lett svimmel,dårlig humør, såre brystvorter , periodevis murring i magen osv.. kan det være tegn på graviditet??? Kanskje....

Godt det er mye å gjøre på jobben i dag.. om ikke hadde jeg blitt gal av å tenke...hehe

Er vel litt tidlig å teste når IKM er kommende onsdag?

Så redd for å bli skuffet unødvendig.. så kanskje best vente med testing til helgen om mensen ikke kommer..

Noe som kjenner seg igjen i meg?

*Sukk* hehe.. blir gal av meg selv ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg kjenner meg absolutt igjen i det du sier! Har hatt "vondt" nederst på venstresiden i magen i snart en uke nå. Har begynt å gå over til litt stikkinger som går bakover mot korsryggen. "Smertene" er lite tilstede om morgenen, men blir mer og mer merkbare i løpet av dagen og mot kvelden. Videre har jeg hatt ømme bryster de siste dagene. I dag har jeg vært småkvalm så og si hele dagen. Tror jeg hadde EL den 27.11, så det er jo veldig tidlig å få symptomer, men jeg vil si at jeg merket dette med en gang. Kan jo selvfølgelig være at EL var litt tidligere enn jeg tror. Kommer til å ta en CB test på lørdag. Den kan med 51 % sikkerhet påvise om du er gravid inntil fire dager før IKM. Jeg venter IKM den 12, så lørdag burde kunne gå...

Skrevet

hehe... bra det er noen som kjenner igjen denne "galskapen" jeg sliter med ;) kjenner igjen symptomene du nevner ja, men er så redd jeg overdriver.

Det verste er egentlig hummøret.. gjør hva jeg kan for å ta meg sammen men blir jeg presset på en eller annen måte, så sliter jeg ;)

I ettermiddag, etter jobb, har jeg vært kjempesliten og trøtt. Ikke orket stort. Lett verk i hodet og kjempesulten!! hehe.. tror jeg må finne senga snart ..

Spennende med deg også da "solbakken". Har du vært prøver lenge? :)

Morsomt at vi har IKM nesten samtidig.Så er det bare å krysse fingrene og håpe vi begge bærer på en liten spire...

EL 21.11. (ca tror jeg...) etter kalkulatoren på babyverden.no. Da skal jeg ha IKM ca 05.12. men er så redd for å teste. Selv om jeg lover meg selv å ikke håpe for sterkt, så er jeg sikker på ekstrem skuffelse om mensen kommer og/eller testen skulle vise negativ. men sånn blir det vel bare i tiden framover.

Lykke til Solbakken. :)

Andre som er like gale som oss to?;)

Skrevet

Melder meg inn i klubben!! Alt er jo symptomer om du spør meg ;) Men de går igjen like for som de kommer da, så det spørs vel... I natt hadde jeg i tillegg tidenes merkeligste drøm, også jeg som aldri husker noen drømmer da! Har jo seff sett flere som skriver at de drømmer merkelige drømmer når de har blitt gravide, så da er det et bombesikkert tegn for meg ;) Nå murrer det i magen her også, men gud veit hva det skal bety, var litt sånn før helgen også, men det var bare en kveld...

I tillegg er jo humøret mitt så opp og ned som det går an. Hadde en kjip diskusjon med en kar på jobben i dag, og tror du ikke tårene trilla da han gikk fra kotoret mitt?? Herre-måtte bare lukke døra jeg altså! Og da han kom og ba om unnskyldning for idiotisk oppførsel trilla det jo enda flere tårer-FLAUT!! Riktignok er jeg følelsesmenneske altså, men det får da være grenser... Og stakkars sambo får jo gjennomgå for det meste om dagen-lett å eksplodere på de man er glad i... PMS eller symptomer? Ikke greit å vite. Vi får vel bare dytte tanktene på dette bakover i hodet og vente og se.

Kommer ikke til å klare å vente lenger enn til lørdag med å teste jeg, altså!! Utålmodiiig... Men stålsetter meg for skuffelse, bedre å forvente det verste også heller bli positivt overraska :S

Skrevet

Hei, ja da er vi fler:)

Syns ikke jeg har hatt annet en masse symptomer idag.

Hvert skikkelig megge(humørsvingninger til tusen), murring i magen, uvell, øm i puppa. Murringa har vært det værste. Er vel bare innbilding igjen som vanlig-hehe.

Synsjo symptomene har vært mye mer denne gangen, så kan jo håpe.

Kjerstipusen

Du nevnte at man gjerne drømmer, det har ikke jeg tenkt over.

Drømte at en venninne av meg var gravid i natt. (måtte spørre henne, hehe kunne jo hende jeg var sanndrømt). Eller kanskje det var et hint til meg. Vi får se.... Denne ventinga tar så tid...

Ny dag i morgen, men forhåpentligvis flere symptomer:)

Har ikm ca 8 des.

Lykke til jenter.

Skrevet

God å høre at jeg ikke er alene om lure på om det er meg eller kroppen min det er noe anderledes og merkelig med ;)

Selvsagt .. når man går slik og håper er det klart at en er litt ekstra følsom for "symptomer". Kanskje lett å overdrive, men mister ikke håpet. Klarer ikke "tro jeg er gravid", men er lov "å leve i håpet". :)

jeg som var tom for krefter: nå har jeg akkurat ryddet hele garderoben og lagt til side masse masse til fretex. så har jeg da i allefall gjort noe fornuftig i dag etter jobben..

Fremdeles sliten, smårar og uggen i kroppen og har et merkelig humør.. merket mer i dag tidlig enn nå i kveld.. skal klare å vente til lørdag med å teste, men vet ikke om jeg klarer å vente... Først og fremst må jeg nå krysse fingrene for at mensen uteblir... krysser fingrene for dere også!!!! :)

Tenk hvis vi sitter her med verdens herligste førjulsgave.. *sukk*

til deg Kjerstipusen:

stakkars.. det er ikke lett når følelsene tar overhånd i jobbsammenheng. men av og til kan en bare ikke klare å styre seg.. hihi.. du kan jo bare le godt av dette nå i etterkant. sånn er det med oss følelsesmennesket ;)

hadde en lignende episode selv i dag : Slet virkelig med en vren kunde. det passet jo ikke akkurat for mitt humør i dag, så jeg måtte la en kollega overta før det ville sprukket for meg. etterpå fortet jeg meg ut på toalettet bare for å kunne være litt alene i fred og puste .. hehe.. skal ikke mye til nå altså!

Drømmer ja... drømmer faktisk også endel nå, ikke vanlig jeg husker en drøm når jeg våkner.. hmmm.. symptom... hmmm..

Skrevet

Hei Miobell,

Dette er vår første pp, så vi har ikke vært prøvere lenge nei... Kjedelig å gå og vente på å kunne ta en graviditetstest! Vi har ikke noe hastverk, men det hadde vært gøy om det hadde klaffet på første:) Har en mor og bestemor som ihvertfall alltid har vært veldig fruktbare, så det er jo lov til å håpe på at det kan være arvelig...;) Det er ihvertfall helt klart at jeg kjenner et eller annet:) I går gikk den følelsen jeg har hatt i venstresiden av magen over til stikninger som strakk seg bak mot korsryggen- var faktisk litt småvondt. Merkelig, men det ser ut til at det blir verre mot hver kveld. om morgenen når jeg står opp kjenner jeg ingenting eller så og si ingenting... Jeg har foreløpig ikke hatt noen humørsvingninger:) Bare litt snikene kvalme...

Ønsker deg masse lykke til med testingen! Tvi, tvi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...