Gå til innhold

TIPS MOT GULP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 3.5 uker og gulper etter hvert måltid! Hun er født for tidlig å det er derfor viktig at hun klarer å beholde det hun får i seg....må legge på seg....! Veier nå 2.2 kilo....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta pauser i løpet av måltidet og la henne få komme opp og få puste og rape litt.

Skrevet

- ikke la det gå for lang tid mellom måltidene (maks 2,5-3 timer)

- bruk god tid på måltidet

- ta pauser underveis, gjerne flere minutters pauser

- putt i smokken når du tar henne opp for å rape (virker brutalt, men det hemmer gulperefleksene litt)

- kjøp MASSE gulpekluter :)

hvis det er et problem på natta også, kan du prøve å heve hodeenden av senga litt.

bare spør mer om det er noe du lurer på - jenta mi gulpa enormt masse, gikk ned i vekt i perioder.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:-)

Lurer på en ting til...hvor lenge skal hun suge før vi tar pause?

Er så redd for at hun skal sovne el ikke gidde å suge mer når

jeg pauser...! Blir så glad når hun suger at jeg lar henne henge

til hun ikke gidder mer...sikkert en av grunnene til at hun gulper da...

MASSE gulpekluter er kjøpt, hehe;-)

Skrevet

Det er litt vanskelig å gi råd på hvor lenge hun skal ligge... det avhenger av hvor sterkt hun suger, og hvor god flyt du har på melka. Jeg hadde mye melk og en veldig sterk utdrivningsrefleks, så det holdt faktisk med 5min suging, 5min pause og 5min suging pr måltid her. Mista litt av kosen en periode, for å si det sånn :( MEn nå skal det sies at hun var en svær unge, så om hun ikke fikk i seg full pott hvert eneste måltid så spilte det ikke så stor rolle. Blir kanskje litt annet når babyen er for tidlig født? Uansett - hvis du ammer så ofte som hver andre time, vil un nok få i seg det hun skal selv om du tar henne fra brystet før hun selv mener hun er ferdig. Husk bare å gi av ETT bryst pr måltid, så hun rekker å komme ned til den feite melka i løpet av måltidet. Lar du henne få en skvett av hvert bryst, blir det mest tørsteslukkende melk hun får i seg.

Skrevet

oi, ett bryst:-)

Det skal jeg huske på...jeg har bytte, sånn at jeg er sikker på at

hun får noe...at det ikke er tomt når hun suger....ops...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...